خبرگزاری کار ایران

پنجمین جشنواره بین الملل دانشگاه تهران برگزار شد؛

نیلی: تبادل فرهنگی میان کشورها در ایجاد صلح جهانی موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۳۲۹

سرپرست دانشگاه تهران گفت: حضور دانشجویان خارجی و تبادل فرهنگی میان کشورها می تواند، کمک کننده صلح جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران در مراسم پنجمین جشنواره بین الملل دانشگاه تهران که عصر امروز در تالار فردوسی دانشگاه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: تقارن برگزاری پنجمین جشنواره دانشجویان خارجی دانشگاه تهران را با سالروز تاسیس دانشگاه تهران و شب نیمه شعبان  به فال نیک می گیریم.

وی افزود: دانشگاه تهران با بیش از 164 سال سابقه بزرگترین ومعتربرترین دانشگاه در ایران است که در رده بندی جهانی دارای وضعیت بسیار مطلوبی است.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های دانشگاه تهران تنوع رشته ها و گستردگی دانشگاه تهران در سراسر کشور است، گفت: امیدواریم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم. دانشگاه تهران 50 هزار دانشجو و بیش از 2 هزار عضو هیات علمی دارد و این امکان را فراهم می آورد تا با بهره گیری از اساتید برجسته، دانشجویان نخبه را به جامعه علمی جهان معرفی کنیم و امیدواریم بتوانیم به تمامی این آرمانها جامه عمل بپوشانیم.

وی دانشجویان خارجی دانشگاه تهران را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما در کشوری تحصیل می کنید که یکی از متمدن ترین کشورهای جهان است و در گوشه و گوشه این کشور نمادی از شروع یک تمدن و تاریخ جهان ساز را می توان مشاهده کرد.

نیلی خاطر نشان کرد: من بواسطه اینکه بخشی از تحصیلاتم را در کشور دیگری گذارنده ام، می توانم به خوبی درک کنم که چه میزان حضور در کشور دیگری و دانشگاهی با این قدمت می تواند در ارتقای شخصیت فرد موثر باشد.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد: از این فرصت و سرمایه می توان علاوه بر تحصیل با فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شد که این تبادل فرهنگی می تواند زمینه ساز صلح بین کشورهای جهان باشد و ما نیز سعی می کنیم، این تبادل فرهنگی را گسترش دهیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز