خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

سرنوشت قناعتی سرنوشت تک تک ماست

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۸۸

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قانع نشدن قناعتی از پاسخ شهردار درباره هتل اسپیناس گفت: سرنوشت قناعتی سرنوشت تک تک ماست و باید مشخص شود که اگر در مسئله ای قانع نشدیم، باید راه قانون را طی کنیم یا مصلحت را.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر در واکنش به به سخنان امروز قناعتی در خصوص این که طرح استیضاح خود را از شهردار پس می گیرد، گفت: استیضاحی وجود نداشته که ایشان آن را پس گرفته اند لذا باید بگویند که سوالم را پس می گیرم.

وی یادآور شد: قناعتی نامه‌ای به شهرداری ارسال کرد و در آن در خواست متراژ دوباره هتل اسپیناس را داد که از نظر ما غیرقانونی بود و وی باید قبل از طرح سوال هتل را متراژ می کرد.

وی گفت: هر چند تقاضای متراژ دوباره هتل اسپیناس قانونی نبود، اما بنا به درخواست چمران کمیته‌ای با حضور اعضای شورای شهر، شهرداری،‌ کمیسیون شهرسازی و کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر و نماینده سوال کننده تشکیل شد تا نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

وی اظهار کرد: من با قناعتی جلسه ای داشتیم که در آن قرار شد؛ پس از متراژ هتل توسط این هیات چنانچه نتیجه آن به این صورت مشخص شد که تخلفی صورت نگرفته و شهردار منطقه هم تخلفی نکرده است، سوال پس گرفته شود همچنین بنا بود هیات بررسی کننده در جمع بندی نهایی خود میزان تخلف را مشخص کنند که این هنوز این موضوع مشخص نشده است.

امانی ادامه داد: براساس ماده 73 قانون از نظر شهرداری تهران این بحث خاتمه یافته است و ما وظیفه دیگری در خصوص ادامه این پرونده نداریم.

در ادامه قناعتی در پاسخ به سخنان امانی گفت: من نمی‌دانم پس از طرح سوال اگر عضو قانع نشد، چه کلمه ای بجز استیضاح باید بکار گیرد. من گفتم از استیضاح صرف نظر کردم، یعنی برای استیضاح شهردار اقدام نکردم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: براساس قانون از روزی که قانع نشدم تا 6 ماه دیگر می توانم امضا جمع کرده و دوباره بحث استیضاح را مطرح کنم اما امروز از استیضاح شهردار گذشتم.

وی تصریح کرد: من در سخنان خود گفتم تا الان 4 هزار و 770 متر تخلف در این هتل صورت گرفته اما هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده و بررسی ها ادامه دارد و بر میزان این متراژ افزوده خواهد شد.

دوستی  نیز در ادامه گفت: به نظر من با طرح مبحث هتل اسپیناس در شورا به نوعی برای این هتل تبلیغ و با این اقدامات تعداد توریستهای این هتل دو برابر می شود.

غلامرضا انصاری دیگر عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت تورسیم گفت: کشور ما از نظر ظرفیت جذب توریسم رتبه 5 یا 6 را دارد، اما متاسفانه در پذیرش توریست در شرایط بدی قرار داریم، لذا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اگر بخواهند در این صنعت و ساخت هتل در محدوده شهر تهران کاری انجام دهند، ما از آن حمایت می کنیم.

در ادامه مجتبی شاکری گفت: سرنوشت قناعتی سرنوشت تک تک ما است و باید مشخص شود که اگر در مسئله ای قانع نشدیم، باید راه قانون را طی کنیم یا مصلحت را.

وی ادامه داد: راه قانون مشخص می‌کند که باید  پای قانون بایستیم، اما اگر مصلحت کشور مطرح شد باید موضع خود را قاطعانه مشخص کنیم.

شاکری خاطر نشان کرد: به نظر من مشخص نبودن تکلیف قضیه قانع شدن یا نشدن عضو شورا یا شورا بعدا هم اتفاق می افتد، لذا باید در این خصوص مستمسک قانونی وجود داشته باشد.

همچنین طلایی گفت: قناعتی موضوع را خاتمه یافته تلقی کرده است و این سخن قالیباف که در صورت تخلف شهردار منطقه با وی برخورد می‌کند همچنان باقی است.

نائب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نظارت و پرسشگری حق اعضای شورا بوده و نتیجه آن کاهش تخلفات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز