خبرگزاری کار ایران

انتقاد حقانی از توهین به اعضای شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۷۰

عضو شورای شهر تهران گفت: این روزها مد شده است قبل از صبح، ناهار و شام به اعضای شورای شهر توهین کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به  محله‌گردی خود در شهر تهران و بازدید از محله امامزاده یحیی و  باغ آذری واقع در منطقه 16 ناحیه 6 تهران  گفت: موضوع محوری سخنان مردم این محلات شرایط رنج‌آور آن منطقه بود  و به ویژه وجود انبوه خلافکاران، قاچاقچیان، معتادان و افراد بی‌بند و باری که  امنیت را از محله گرفته بودند، به صورتی که بنا به گفته یکی از اعضای محله  زمانی که وی برای خواندن نماز صبح در حال رفتن به مسجد بوده است، یک قمه‌زن با تهدید و ارعاب پول‌های او را می‌گیرد.

حقانی ادامه داد: کمترین انتظار اعضای این محلات از دولت، تامین امنیت این منطقه  است.

رئیس کمیته محیط زیست اظهار کرد: مکاتباتی با کمیسیون اجتماعی مجلس، نماینده نیروی انتظامی و شهرداری منطقه در این خصوص انجام داده‌ام.

حقانی  ادامه داد: مردم این محلات می‌گفتند که در این محله مدرسه نخبگان  و مدرسه شاهد داریم، اما بچه‌های ما را ثبت‌نام نمی‌کنند چرا که پول و امکانات بیشتری می‌خواهند.

به گفته وی این منطقه دارای شرایط بد و بافت فرسوده زیادی است که باید نسبت به نوسازی و بازسازی آن اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با همکاری شهرداری تهران ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی برای کاهش تصدی‌گری در محلات شهر تهران راه‌اندازی شده است، ادامه داد: بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی محلات به این ساختار واگذار شده که کارکنان آن هیچ گونه رابطه استخدامی با شهرداری تهران ندارند.

وی با اشاره به وجود 4 هزار نفر عضو این ستاد در 374 محله شهر تهران گفت:  در این خصوص نوعی دوگانگی وجود دارد، چنانکه برخی از این افراد بیمه بوده و برخی دیگر بیمه نیستند و آنهایی که نیستند از شهرداری شکایت کرده و آن را محکوم می‌‌کنند.

حقانی افزود: دوگانگی دیگر در میزان دستمزد این افراد است، به گونه‌ای که یک نفر صد هزار تومان و یک نفر یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد و ضروری است این دو گانگی برطرف شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از بزرگراه شوشتری گفت: قرار است؛ زیرگذری در این منطقه بنا شود و شهرداری باید این اقدام را مطابق با اسناد توسعه شهری و برنامه الزام 5 ساله شهرداری انجام دهد.

حقانی همچنین در خصوص پارک سرخه‌حصار گفت: مالکیت این پارک با سازمان منابع طبیعی بوده و بهره‌برداری آن به شهرداری واگذار شده است، اما باید مالکیت آن نیز در نظر گرفته شود.

 وی با اشاره به سازمان محیط زیست گفت: در کشورهای پیشرفته معمولا در چنین مناطقی از روگذر به جای زیرگذر استفاده می‌شود و بهتر است در این منطقه نیز روگذر ایجاد شود تا محیط زیست بکر آن و گونه‌های گیاهی و جانوری آن به دلیل تردد اتومبیل‌ها و افراد آسیب نبیند لذا از شهرداری می‌خواهم، بنا بر اسناد و قوانین عمل کند.

وی به انتقاد از صحبت‌های روز گذشته شهردار تهران اشاره کرد و گفت: این روزها مد شده است قبل از صبح، ناهار و شام به اعضای شورای شهر توهین کنند.

وی با اشاره به دوران مدیریت خود در شهرداری گفت: من در آن زمان با بی‌سیم به سازمان پارک‌ها و فضای سبز دستور می‌دادم  که زمین‌های بایر را به فضای سبز تبدیل کنند و امروز نباید متهم به تخریب فضای سبز باشم.

در ادامه دوستی عضو دیگر شورای شهر گفت: همه شهرداران تهران بعد از انقلاب برای این شهر زحمت کشیدند و هیچ شهرداری در تهران  موافق تخریب فضای سبز نبوده است. امروز نیز قالیباف موافق این  عمل نیست.

وی  با اشاره به اینکه همه شهرداران تهران درخت را مانند فرزند خود قلمداد کرده‌اند، افزود: محمد حقانی نیز یکی از معاونان درجه یک خدمات شهری شهرداری تهران بوده است.

 دوستی خاطرنشان کرد:  اگر از سوی شهرداری سخن ناحقی در خصوص ایشان گفته شده است، من عذرخواهی می‌کنم.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز