خبرگزاری کار ایران

تشریح تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام(ره)؛

طرح ترافیکی پلیس راهور از ۱۳ خرداد آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۹۶۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ممنوعیت تردد و توقف خودروها در سالگرد رحلت امام را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه درباره اجرای طرح‌های ترافیکی بیست و ششمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: برابر سنوات گذشته طرح های ترافیکی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا می‌شود.

وی افزود: شروع طرح از 7 صبح 13خرداد بوده و تا پایان مراسم و بعد از ظهر روز پنجشنبه 14 خرداد ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: محدودیت‌های پیش‌بینی شده  برای توقف و تردد خودروها از ساعت 17 روز چهارشنبه اجرا خواهد شد و محل دقیق ممنوعیت تردد مشخص شده است.

حسینی افزود: پیش بینی ما این است که بالغ بر 18 هزار دستگاه اتوبوس از استان‌ها و 2 هزار اتوبوس از تهران به سمت مرقد امام حرکت می کنند و ما میزبان بیش از یک میلیون زائر در این مراسم هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هر چه بهتر مراسم بیش از 30 جلسه با دستگاه‌های متولی استانها برگزار کرده‌ایم، افزود: حدود 3 ماه است که برای این مراسم برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: این 20 هزار اتوبوس در 10 پارکینگ جانمایی شده‌اند که نقشه آن به صورت مجزا برای هر استان تهیه شده و در جلسات هماهنگی با نمایندگان استان‌ها به آنها داده شده است و هر کدام از استانها محل تردد و پارکینگ خودروی خودرا می‌دانند.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما جانمایی اتوبوس ها در پارکینگ خودشان قبل از اجرای مراسم است.

وی در تشریح ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های توقف و تردد خودروها گفت: از ساعت 17 روز چهارشنبه تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد، کلیه وسائل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از سه راهی حسن آباد تا پل آزادگان و طول بزرگراه شهید هاشمی و شهید رجایی از پل آزادگان تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: همچنین تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل، تردد کلیه وسائل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران مربوط به پارکینگ‌های 10، 5، 4، 6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین از بزرگراه شهید هاشمی حدفاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقر شهر تا بزرگراه خلیج فارس ممنوع خواهد بود.

حسینی افزود: از ساعت 24 روز چهارشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم حرکت کلیه وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس به استثنای اتوبوس کاروان‌های استان خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن آباد و سه راهی کهریزک تا پل شهید کاظمی ممنوع است.

وی تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاد راه تهران- قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد.

حسینی همچنین درباره ممنوعیت های توقف گفت: از ساعت 17 روز چهارشنبه 13 خرداد تا پایان مراسم در معابر بزرگراه خلیج فارس از پل حرم به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر همچنین مدخل های ورودی و خروجی خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده گانه حرم امام و خیابان‌های اصلی بهشت زهرا، بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت، بلوار علامه عسگری در هر دومسیر، سه راهی باقر شهر  تا پل حرم دارای ممنوعیت توقف خودرو است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با توصیه‌هایی به زائران گفت: بهتر است؛ از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه ها اجتناب شود. همچنین برپایی چادر در داخل پارکینگ ممنوع است، رانندگان اتوبوس‌ها باید به بنرهای نصب شده در طول مسیر برای پیداکردن مسیر مناسب توجه کنند. بی‌توجهی به این موضوع رانندگان را در رسیدن به پارکینگ از پیش تعیین شده، دچار مشکل می‌کند و منجر به ترافیک خواهد شد.

وی تاکید کرد: برنامه زمانی به مسافران در زمان ترک وسیله نقلیه اعلام می‌شود و آنها ملزم به پیروی از  این برنامه هستند.

وی با بیان اینکه پارکینگ شماره 4 برای توقف موتورسواران در نظر گرفته شده است، افزود: توصیه و درخواست ما این است که زائران تهرانی از وسایل نقلیه عمومی و مترو که در این ایام سرویس مضاعف و رایگان دارند، استفاده کنند.

به گفته وی کلیه وسایل نقلیه حامل زائرین از شرایط لازم برای مسافرت‌های بین شهری برخوردارند.

وی همچنین درباره پیگیری خودروهایی که در این ایام به پارکینگ منتقل می‌شوند، گفت: شمارههای 66926666 ـ 66935577 و 110 برای اطلاع رسانی مالکان خودروهای جابجا شده در نظر گرفته شده است و آنها می‌توانند با تماس با این شماره‌ها از وضعیت خودروی خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ترخیص خودروها در ایام تعطیلات نیمه شعبان نیز گفت: در ایام باقی مانده تا شروع تعطیلات فعالیت مراکز ترخیص خودرو را تا ساعت 18 افزایش داده‌ایم و افرادی که قصد ترخیص خودرو دارند، می توانند نسبت به آن اقدام کنند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز