خبرگزاری کار ایران

آغاز نام نویسی سفرهای عتبات ویژه ماه رمضان از امروز

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۲۰۷

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج وزیارت گفت: نام نویسی سفرهای عتبات ماه مبارک رمضان از امروز(پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محسن نظافتی با اعلام این خبر افزود: زایران می توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir و یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور برای ثبت نام اقدام و یا برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به دفتر زیارتی مقصد مراجعه کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه همه ساله در نیمه اول ماه مبارک رمضان، اعزام به عتبات بطور موقت قطع می شد و از نیمه دوم رمضان با شیب ملایمی اعزام ها را آغاز می کردیم، گفت: اما به دلیل هفت روزه بودن ایام سفر، زایران نمی توانستند در طول اقامت در عراق روزه داشته باشند.

نظافتی ادامه داد: با توجه به تقاضاهای مکرر مردم از سازمان حج و زیارت و اداره کل عتبات، سازمان حج و زیارت مصمم شد تا برای سفر زایران به عتبات بگونه ای که زایران بتوانند در ضمن سفر، روزه خود را نیز داشته باشند، برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: در برنامه ریزی جدید سفرهای عتبات بگونه ای اقدام شده که زایران بتوانند 10 روز را در یکی از شهرهای زیارتی عراق اقامت داشته باشند و مشکلی برای روزه داری آنان اتفاق نیافتد.

نظافتی درباره بسته های سفر عتبات ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد: در سفرهای 14 شبه زایران 11 شب را در کربلا یا نجف و دو شب را در نجف یا کربلا اقامت خواهند داشت و یک شب را نیز در کاظمین خواهند بود و در برنامه ریزی این سفر مسایل شرعی زایران برای قصد روزه داری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بسته دیگر، سفر رمضان 23 شبه است که در این سفر زایران 11 شب در کربلا، 11 شب در نجف و یک شب را در کاظمین اقامت خواهند داشت و به زیارت و اعمال عبادی خود خواهند پرداخت.

نظافتی با بیان اینکه اعزام های ماه مبارک رمضان هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی خواهد بود، گفت: از نیمه دوم ماه مبارک رمضان طبق روال سالهای گذشته کاروان های هفت روز و هشت شب ایام عادی سال هم مجدداً به عتبات اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: با توافقی که با طرف عراقی اعم از هتلداران و شرکت های عراقی مجری عملیات صورت گرفته، در هزینه سفر زایران در ماه مبارک رمضان تا سقف 15 درصد کاهش خواهیم داشت.

نظافتی توضیح داد: هزینه سفر دوره ماه رمضان نسبت به دوره مشابه هفت روز و هشت شب ایام عادی سال از قیمت مناسبی برخوردار است، بگونه ای که در حال حاضر سفرهای هوایی هفت روزه قیمتش حدود یک میلیون و 500 هزار تومان(از ایستگاه تهران) است و بسته سفر 14 شبه مشابه حدود دو میلیون تومان خواهد بود و هزینه سفر 23 شبه مشابه دو میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

وی درمورد قیمت سفرهای زمینی عتبات در ماه مبارک رمضان نیز گفت: قیمت سفرهای 14 شبه یک میلیون و 600 هزار تومان و سفرهای 23 شبه دو میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل عتبات و عالیات سازمان حج وزیارت افزود: در سفرهای 14 و 23 شبه عتبات بگونه ای برنامه ریزی شده که حتی الامکان زایران بین دو تا سه شب قدر را در یکی از حرمها باشند و در ضمن برای طبخ غذای سحری و افطار زایران روزه دار نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بسته های سفر هفت روزه ایام عادی سال را نخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز