خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی:

تنها پلیس جامعه محور و مشارکتی، می‌تواند به جامعه کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۲۵

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس باید در استقرار امنیت و ارزشهای دینی و انقلابی به مشارکتهای جدی مردم توجه کند، گفت:تنها پلیس جامعه محور و مشارکتی، می‌تواند به جامعه کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سردار یحیی شرفی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه برای اینجانب جای مباهات است که خادم مردمی می‌شوم که در نجابت، وفاداری، صداقت و ایثار بی‌بدیل هستند گفت: در سرزمینی خدمت می‌کنم که امین ولایت نوای ملکوت می‌دهد و ادامه دهنده راه شهدایی هستم که در هشت سال دفاع مقدس هیمنه یک جهان از مستکبران را در هم شکستند.

وی افزود: خدمت در نیروی انتظامی که مولود جمهوری اسلامی است منزلتی خاص و منشی فراگیر را می‌طلبد چرا که در همه جامعه باید ایستاد و جاری شد و باید نقش مشاور را یافت، و پا به رکاب شد دانش سیاسی و فرهنگی و اقتصادی آموخت. زبان دیپلماسی فراگرفت فهم روان‌شناسی و جامعه‌شناسی یافت و از همه مهم‌تر هوشی تیز و اخلاقی نرم تصمیمی قاطع را اختیار نمود.

وی گفت: تنوع و فراوانی کارکردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران برای این نیرو مسئولیت‌های متنوع پدید می‌آورد چرا که تنها نیروی عمل کننده‌ای است که مخاطبان آن از دانش آموزان دوره ابتدایی تا دانشجویان دانشگاه‌ها و افراد محترم جامعه هستند در افکار عمومی نیز به عنوان نماینده سه قوه جامعه مشهور است.

سردار شرفی افزود: نظم با همه ابعادش از تردد در یک کوچه تاریک در حاشیه شهر‌ها تا روستای دور افتاده در پشت کوه‌ها مرز‌ها بیابان‌ها سفر‌ها و در مراکز راه شامل می‌شود و همه نگاه شهروندان را به این نیرو منعطف می‌سازد.

وی گفتن: امروزه که نهادهای اجتماعی روبه افزایش است شهر‌ها متراکم جاده‌ها پر از ترافیک می‌شوند فضای مجازی و دولتهای الکترونیکی به عنوان نیاز حیاتی تلقی می‌شوند وقتی زمان برای مشاغل طولانی شب‌ها برای کار مهیا و صبح‌ها از دم سحرگاهان آغاز می‌شود پلیس باید به اقتضای همه این تغییر و تحولات در جامعه بازسازی و تخصص عملیات داشته باشد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی افزود: پلیس باید در استقرار امنیت و ارزشهای دینی و انقلابی به مشارکتهای جدی مردم توجه کند تنها پلیس جامعه محور و مشارکتی و خلاق با مشارکت شهروندان می‌تواند به جامعه کمک کند و طبیعی است رویکرد‌های غیر مشارکتی عامرانه و ساختارهای سنتی قادر به حل مشکل نیستند.

وی تاکیدکرد: تحقق چنین رویکردی با تدبیر و اجرای راهکارهای ایجابی گسترش مشارکت و استفاده از ظرفیتهای مردمی توسعه نظارتهای تصویری افزایش سرمایه اجتماعی و روز آمدن نمودن ساختار‌ها و افزایش ظرفیتهای علمی فنی و عملیاتی پلیس قابل تحقق است.

سردار شرفی گفت: بار همه این تازگی‌ها بر دوش منابع انسانی پلیس نهاده شده که با توجه به گستردگی ماموریت‌ها زمان آن رسیده که توانمندی مسئولیت پذیری شهروندان را احیا نمود و با استحکام و چابک سازی ساختارهای پلیس در قالب زمان و کیفیت بالا برد.

وی تاکید کرد: اگر ماموریتهای پلیس در فرهنگ عامه مردم جاری بسازیم ومردم و پلیس به و اسطه قانون امین همدیگر باشند آن موقع است که جرم گناه تلقی می‌شود وخداوند گواه و دست و زبان و حتی نیاز درونیمان پاسخگوی دستگاه الهی خواهد بود که این آرمان از عهده هیچ تکنولوژی انسانی بر نمی‌آید.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تاکید کرد: انشاله در رسیدن به این آرمان الهی همه مسئولین و کارکنان دست به دست هم داده و پلیس متعهد و خداجو بمانیم و توفقیمان کمک به انسانیت و آرزویمان جهاد و شهادت در راه خدای متعال باشد.

وی گفت: این مکان و این زمان زمانی بوی بهشت خواهد داد که بیش از همه تقوا پیشه کنیم همیشه در خط دیانت و ولایت بمانیم و همواره منافع انسان‌ها را صیانت کرده باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز