خبرگزاری کار ایران

تقی‌پور:

شورای شهر از اجرای مصوبه راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه خودداری کرد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر به‌ منظور پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از هدر رفت منابع و هزینه‌های اضافی از اجرای مصوبه راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه این شورا خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به تصمیم شورا مبنی بر راه‌اندازی مرکز مطالعات ویژه شورای شهر اشاره کرد و گفت:  شورای شهر به‌منظور پرهیز از موازی کاری و جلوگیری از هدر رفت منابع و هزینه‌های اضافی از اجرای این مصوبه خودداری کرد.

وی با بیان این مطلب که ضرورت حمایت مجامع علمی از طرح‌ها و لوایح شورا، هیچ‌گاه مورد تردید اعضا نبوده است، تصریح کرد: در زمان بررسی بودجه سال ۹۴، این بحث مجدداً در شورا مطرح شد و تصمیم گرفتیم تا مرکز مطالعات پروژه‌ها، لوایح و طرح‌هایی که از طرف شورا ارجاع می‌شوند را پوشش دهد و در حداقل زمان ممکن بررسی کند.

تقی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به بهبود و ارتقای این همکاری داریم تا در مرحله اول فرایند تعریف پروژه‌های مشترک تسهیل و در مرحله بعد، فرهنگ حضور مرکز در شورا به‌ عنوان بازوی علمی نهادینه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا می‌تواند، روی فعالیت‌های پژوهشی مرکز مطالعات حساب کند، گفت: تلاش کردیم تا در کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیته برنامه‌ریزی اقتصادی پروژه‌هایی را برای مرکز تعریف کنیم و امیدواریم سایر کمیسیون‌ها نیز به همین شکل با مرکز مطالعات ارتباط برقرار کنند.

تقی‌پور اضافه کرد: شورای شهر باید طرح‌ها و لوایح پیشنهادی را دسته‌بندی و در اختیار مرکز مطالعات قرار دهد تا کار‌شناسان مرکز مبتنی بر اطلاعات علمی و راهبردی، طرح‌ها و لوایح را موردبررسی قرار دهند.

کد خبر : ۲۷۹۷۵۵