خبرگزاری کار ایران

شاکری:

شورای شهر باید امکان برخورد با شهرداران مناطق را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۷۰۶

عضو شورای شهر تهران گفت: باید بتوانیم با شهرداران مناطق برخورد داشته باشیم و نباید تمام انگشتان به سمت شهردار نشانه برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران در یکصدو پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: کمیسیون سلامت شورا تاکنون جلسات زیادی در ارتباط با نان داشته و با افراد صاحب نظر، اتحادیه نان، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه استاندارد آرد و غلات بررسی‌هایی انجام داده و به این جمع بندی رسیده که به منظور ارتقای کیفیت نان و با توجه به مشکلاتی که در تولید گندم وجود دارد، پژوهشکده آرد و نان و وزارت بهداشت باید به صورت مشترک طرح جامع تولید نان را تدوین و ابلاغ کند.

مجتبی شاکری عضو دیگر شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا اظهار داشت: آیین نامه‌ای در شورا وجود دارد که برای اعضا حق تذکر و استیضاح از شهردار را داده و یک موقعیتی را به وجود آورده که بین شورا و شهرداری تعامل وجود داشته باشد و در این بین خیر و برکات زیادی نهفته است.

وی ادامه داد: اما یک نقض جدی در این رابطه وجود دارد و آن اینکه ما از تجربه مجلس، دولت و آیین نامه پیشرفته آن‌ها استفاده نکردیم. یعنی در مجلس تذکرات و سوالات فراوانی از وزرا انجام می‌شود و وزیر هم پاسخگو است، اما ما در مورد مدیریت شهری که جایگاه بسیار مهمی دارد، در هر تذکر و سوال شهردار باید بیاید و پاسخگو باشد.

شاکری خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با شهرداران مناطق برخورد داشته باشیم و نباید تمام انگشتان به سمت شهردار نشانه برود.

این عضو شورای شهر با تاکید براینکه شهردار منطقه در درجه اول باید پاسخگوی مسائل باشد، تصریح کرد: باید بعد از سوال از شهردار قانع شدن را از جمع بپرسیم نه از سوال کننده، اما در حال حاضر به این صورت است که فرد سوال کننده باید از پاسخ شهردار قانع شود.

شاکری با اشاره به طرح سنجش عدالت در شهر گفت: این طرح در سال۸۷ به اجرا گذاشته شد و در سال ۹۰ هم تکرار شد، این طرح سلامت افراد جامعه را به نوعی هدف خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: این طرح هزار صفحه مکتوبات دارد و دارای ۱۲۰ هزار جامعه آماری بوده که بنده در حال حاضر خلاصه و چکیده این طرح را در حدود ۲۰ صفحه همراه با نقد برای اعضای شورای شهر ارسال کردم. این طرح مبنای استدلالهای ما در تصمیمات فرهنگی و اجتماعی باید باشد.

چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات شاکری در خصوص نوع سوال و استیضاح شهردار تهران گفت: در کمیسیون دولت به این صورت مطرح شده بود که استیضاح شهردار باید با تایید وزیر کشور و استاندار باشد که بنده مخالفت کردم، چرا که این یعنی دولتی کردن شورا‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز