خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

انجام سالانه ۲ میلیون تست بر روی فرآورده‌های سلامت محور

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۷۴

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو به تشریح فعالیتهای این آزمایشگاه در زمینه کنترل محصولات سلامت محور پرداخت.

به گزارش ایلنا، حسین رستگار با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل سازمان غذا و دارو یک آزمایشگاه ملی و بین المللی می‌باشد اظهار داشت: نهادهای بین المللی این آزمایشگاه را تایید کرده‌اند که آزمایشگاه مرجع کنترل می‌باشد.

وی گفت: اگر مشکلی در حوزه غذا و محصولات غذایی اتفاق بیفتند نظر نهایی به قوه قضائیه و مراجع دیگر از طرف این آزمایشگاه به قوه قضائیه ارسال می‌شود تا این نهاد در خصوص آن رای صادر می‌کند.

وی گفت: برای تمام اداره کل‌هایی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد یک آزمایشگاه در این مرکز ایجاد کرده‌ایم و تمامی مواد غذایی در سراسر کشور توسط آزمایشگاه کنترل و آزمایشگاه‌های ما در معاونت‌های غذا و دارو آزمایش و کنترل می‌شود.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمامی محصولات سلامت محور که مردم باید از سلامت کامل آن‌ها نگرانی نداشته باشند از جمله فرآورده‌های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، داروهای سنتی و مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی در این آزمایشگاه کنترل و آزمایش می‌شوند.

رستگار افزود: آزمایشگاه‌های تخصصی فرآورده‌های بیولوژیک و فرآورده‌های خون با بهترین تکنولوژی که در دنیا استفاده می‌شود در این آزمایشگاه وجود دارد حتی آزمایشگاه ژن تراپی و سل تراپی نیز ایجاد شده که امیدواریم در سال‌های آینده در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه۵۳ آزمایشگاه مجهز در سراسر کشور با جدیت محصولات سلامت محور را کنترل می‌کنند اظهار داشت: این نشان دهنده قدرت سازمان غذا و دارو در کنترل محصولات سلامت محور می‌باشد، همچنین در سه منطقه آزاد قشم، کیش و چابهار نیز آزمایشگاه‌های مجهزی را راه اندازی و تقویت کرده‌ایم و حدود ۳۰۰ آزمایشگاه همکار و مجاز در بخش خصوصی نیز در این امر ما را کمک می‌کنند. یعنی یک شبکه وسیع ازمایشگاهی را طراحی کرده‌ایم و با بیش از ۳۵۰ آزمایشگاه دولتی و خصوصی فرآورده‌های سلام محور با جدیت کنترل می‌شوند.

رستگار اظهار داشت: در سال گذشته ۴ هزار ۳۰۰ نمونه در آزمایشگاه مرجع تست کرده‌ایم که ۷ درصد این نمونه‌ها رد شده است و ما کاملا مراقب سلامت مردم هستیم.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: ۵۲ آزمایشگاهی که در معاونت‌های غذا و دارو وجود دارد حدود ۱۶۰ هزار نمونه را تست کرده‌اند و در آزمایشگا‌های خصوص حدود ۲۰۰ هزار نمونه تست شده است و اگر برای هر نمونه تست‌های مختلف صورت گیرد سالیانه حدود بیش از ۲ میلیون تست در آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز