خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی خانواده صورت گرفت؛

برگزاری نشست تخصصی تاثیر خانواده بر آسیب و رشد خویشتن

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۵۹

نشست تخصصی تاثیر خانواده بر رشد و آسیب فردی به مناسبت سالروز جهانی خانواده توسط سازمان دفاع از قربانیان خشونت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی تاثیر خانواده در شکل گیری آسیب و رشد خویشتن، یکشنبه 27 اردیبهشت در سالن همایش سازمان دفاع از قربانیان خشونت با قرائت پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی خانواده توسط محمد رجایی مقدم، معاون مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد.

بخشی از پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد که به مناسبت روز جهانی خانواده مصادف با 15 می 2015 برابر با 25 اردیبهشت قرائت به این شرح است:

" مسوولیت مردان" به عنوان موضوع امسال روز جهانی خانواده، بر اهمیت برابری جنسیتی و حقوق کودکان در خانواده های معاصر تاکید دارد.

در این روز بین المللی، اجازه دهید معیارهای حقوقی و اجتماعی را دگرگون کنیم که از کنترل مردان بر زنان حمایت و تبعیض را تقویت می کند، همچنین از خشونت علیه افراد آسیب پذیر خانواده جلوگیری کنیم. همانگونه که دستور کار توسعه پایدار نوینی را تدوین و جهت هویت جهانی برای همه تلاش می کنیم، اجازه دهید برای حقوق زنان و کودکان در خانواده و جوامع بزرگتر متتحد باشیم.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست تخصصی که با حضور درمانگران، خانواده درمانگران و روان شناسان فعال در مراکز مشاوره، برگزار شد، خانم دکتر ژاله افشاری منفرد با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان نخستین محیطی که می تواند شکل دهنده آسیب یا رشد انسان باشد، اشاره کرد و گفت: از آنجا که آسیب از لحظه تولد شروع و در طول زندگی فرد را تهدید می کند باید به صورت علمی و تخصصی مورد توجه و دقت متخصصان خانواده درمانگر باشد.

این درمانگر با اشاره به اینکه نخستین ضربه، ضربه تولد است که بایستی عوارض آن در ارتباط کودک با مادر و در محیط خانواده ترمیم شود ،تصریح کرد: بسیاری از والدین خود نیاز به درمان دارند و به علت عدم آگاهی و داشتن تجارب آسیب زا خودشان مولد انواع آسیب های روانی هستند.

خانم افشاری منفرد از درمانگران خواست تا تاکید و توجه بیشتری بر تاریخچه خانوادگی داشته باشند و افزود: روشن سازی احساسات و عواطفی که در محیط خانواده و در ارتباط با والدین در خویشتن فرد شکل گرفتهمسأله مهمی است که به اندازه کافی در خانواده درمانی مورد کنکاش قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر لزوم درمان و بازتوانی والدین مولد آسیب گفت: از آنجا که برخی والدین ناسالم هستند و فرزندان آنها قربانی این عدم سلامت می شوند و این چرخه به تولید خشونت ، خشونتگر و قربانی خشونت دامن می زند باید برای تشکیل خانواده ای سالم ، متعادل و رشد دهنده، فرهنگ سازی و آموزش به عنوان دو عامل پیشگیرنده از آسیب مورد توجه قرار گیرد.

خانم دکتر افشاری منفرد در پایان ایجاد محیطی ایمن، سالم و شاداب، داشتن روابطی رشد دهنده و سازگار وبه دور از آسیب های روانی و محیطی عاری از هر گونه خشونت را از مهم ترین اولویت های خانواده برشمرد و گفت:متأسفانه تجارب کلینیکی و خانواده درمانی روایت های دردناک و نارحت کننده ای را به ما نشان می دهد که پیام حداقلی آن برای ما به عنوان متخصصان عرصه سلامت روان، تلاشی علمی تر و همه جانبه تر در این زمینه ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز