خبرگزاری کار ایران

رئیس سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن خبر داد:

حضور نمایندگان ۷۵ کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۲۷

رئیس سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از حضور نمایندگان ۷۵ کشور جهان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: در روز افتتاحیه این مراسم رئیس جمهور حضور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ، گفت: قرآن کتاب جهانی، کتاب بشریت و کتاب همه انسان‌ها است و این کتاب آسمانی تذکر و یادآوری برای جهانیان است و خداوند قرآن را نازل کرده تا همه بشریت را هدایت و راهنمایی کند.

وی افزود: قرآن بیش از 14 قرن پیش وحدت را به ما دستور داده است و ما نیز طی سال‌های گذشته شعار مسابقات بین‌المللی قرآن را وحدت امت اسلامی قرار داده‌ایم و تلاش داریم با برگزاری سالانه این مسابقات به وحدت امت اسلامی برسیم.

محمدی با بیان اینکه استکبارستیزی و کمک به مظلومین از دستورات قرآن است به تجاوز آل‌سعود به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و گفت: این تجاوزها به خاطر غفلت از قرآن است و برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان سعودی با اینکه خود را مسلمان می‌دانند اما با غفلت از قرآن به مردم مظلوم و بی‌دفاع دیگر کشورها تعرض می‌کنند و به جای خدمت به مسلمانان، یار و یاور صهیونیسم شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره مسابقات یبن‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در برگزاری این دوره از مسابقات توجه ویژه‌ای به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن کریم داریم؛ رهبر معظم انقلاب هرساله در جمع میهمانان مسابقات بین‌المللی قرآن و جامعه قرآنی کشورمان نکاتی را پیرامون فعالیت‌های قرآنی مطرح کرده‌اند که این مطالبات در دستور کار مسابقات قرآن کریم قرار می‌گیرد.

وی افزود: تدبر در قرآن کریم، تأمل در آیات قرآن و توجه به سبک زندگی اسلامی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته بوده که البته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با برنامه‌های اصلی و جنبی که دارد یکی از عوامل رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.

 محمدی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: بحث همدلی و همزبانی که برگرفته از آموز‌ه‌های قرآن کریم است از جمله اهدافی است که در سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به‌دنبال آن هستیم.

محمدی با بیان اینکه سی ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در دو رشته قرائت و حفظ برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات جمعه، 25 اردیبهشت‌ماه همزمان با شب مبعث پیامبر اکرم(ص) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود و رقابت‌های این دوره تا 31 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات نیز جمعه، یکم خردادماه برگزار می‌شود و متسابقان، داوران و فعالان قرآنی کشور نیز شنبه، دوم خردادماه به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند تا از فرمایشات ایشان بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 86 کشور برای حضور در سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مورد تأیید ما بوده‌اند، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال نمایندگانی از 75 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن حضور دارند که در مجموع حدود 120 نفر می‌شوند.

محمدی درباره داوری این دوره از مسابقات گفت: رقابت‌های سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور 10 داور خارجی و 12 داور ایرانی قضاوت می‌شود و سه نفر از اساتید نیز عضو هیئت رئیسه داوری این مسابقات هستند که این هیئت رئیسه شامل؛ رئیس هیئت داوران، راهنما و هادی حفاظ و ناظر فنی مسابقات خواهد بود.

رئیس سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده برای این دوره از مسابقات گفت: همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن، نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی 31، اردیبهشت‌ماه با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن و دستگاه‌های علمی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: 700 اثر خارجی و داخلی از جمله؛ کتاب، مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و... به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و همچنین 40 مقاله خارجی از کشورهای مختلف به دبیرخانه این همایش واصل شده که مقالات برتر با نظر اساتید و هیئت داوران بررسی و انتخاب می‌شوند تا در روز همایش تجلیل شوند.

وی در پایان گفت: همچنین زیارت حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، بازدید از حسینیه جماران، دیدار با مقام معظم رهبری و... از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن خواهد بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز