خبرگزاری کار ایران

معاون توانبخشی جمعیت هلال احمر:

مراکز جامع توانبخشی در استان‌ها ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۷۰

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، از برنامه هلال احمر برای راه‌اندازی مراکز جامع توانبخشی و ایجاد شعب بیمارستان نورافشار در سایر استان ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا رئیس کرمی در مراسم افتتاح بخش های جدید بیمارستان بازتوانی و پزشکی ورزشی نورافشار گفت: جمعیت هلال احمر در توانبخشی و به ویژه ارتوپدی فنی و ساخت دست و پای مصنوعی بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد و هم اکنون به جز موارد معدود در بیشتر مراکز استان ها ارائه خدمت می کند.

وی با اشاره به توجه به توانبخشی نوین و درمان معلولیت های مختلف در جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: بر این اساس با استفاده از امکانات و روش‌های درمانی نوین توانستیم افراد دارای معلولیت مختلف را با ارائه بسته کاملی از خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی، فیزیوتراپی، آب درمانی و خدمات تخصصی توانبخشی به زندگی طبیعی باز گردانیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به خصوص در توانبخشی اعصاب و درمان بیماران مغزی خدمات جامعی ارائه می دهد، یادآور شد: به علاوه به منظور ابداع و ایجاد روش های درمانی نوین نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت های جامع انجام می شود و هم اکنون در صددیم تا راهنمای درمانی را برای سایر بخش ها ایجاد کنیم.

وی گفت: به علاوه در صددیم تا به سمت بهره‌گیری از درمان ها و ایده‌های نوین درمانی در حوزه توانبخشی حرکت کنیم تا دیگر شاهد کنار گذاشته شدن معلولان از زندگی عادی و فعال نباشیم.

رئیس کرمی با تاکید بر اینکه مسئله مهم در حوزه توانبخشی بیمه این درمان است، تصریح کرد: متاسفانه بیمه‌ها در حوزه توانبخشی نسبت به درمان در این حوزه بسیار عقب بوده تا جایی که حتی بعضی از خدمات جدید توانبخشی تعرفه نیز ندارند، لذا ضروری است تا سازمان های بیمه‌گر در این حوزه فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه تولی‌گری بخش توانبخشی در کشور مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: پس از بازدید وزیر بهداشت، از بیمارستان نورافشار، این پیشنهاد مطرح شد که هلال احمر متولی این بخش در کشور شود که هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز