خبرگزاری کار ایران

اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۶ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۲۵۱

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۲ تن و ‏۳۳۱‏ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کشور در نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسداله هادی‌نژاد افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان هفت هزار و ۹۰۰ کیلوگرم بوده است که ۶۴ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت نیز سه هزار و ۱۶۹ کیلوگرم حشیش، ‏۷۹۴ کیلوگرم هرویین، ‏۲۲۶ کیلوگرم پیش ساز، ‏‏۸۱ کیلوگرم مرفین و ۲۸ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۴۱۰ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ۳۰ کیلوگرم است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۵۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به سه استان کشور است، گفت: بیشترین کشفیات مواد مخدر با سه هزار و ۶۶۶ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که ‏‏۲۹ درصد کل کشفیات را شامل می‌شود، پس از آن نیز، استان هرمزگان با دو هزار و ۷۴۴ کیلوگرم و کرمان با ۸۰۲ کیلوگرم در رتبه بعدی قرار دارند. ‏

به گفته وی در این مدت، دو هزار و ۱۲ متهم نیز دستگیر شدند که یک هزار و ۹۱۵ نفر از آنان مرد و مابقی زن هستند، همچنین در این مدت ۲۹۱ دستگاه خودرو، ۳۶ دستگاه موتور سیکلت، ۱۲ قبضه سلاح توقیف شد.

بنابرگزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی‌نژاد افزود: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در ۲۶ استان کشور در مجموع ۶ هزار و ۳۰۹ متهم دستگیر شدند و از مجموع متهمان مذکور ۱۵۰ نفر قاچاقچی و توزیع کننده، ۱۳۲۹ نفر خرده فروش و ۴۸۲۹ نفر معتاد متجاهر بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز