خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد:

شهرداری شاخص‌های برنامه عملیاتی را به شورا ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۱۲۷

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، گفت: شهرداری شاخص های برنامه عملیاتی پنج ساله دوم را به شورای شهر ارائه کند.

به گزارش ایلنا، مرکز ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران ، رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به ابلاغ برنامه پنجم ساله دوم شهر تهران گفت: در تبصره ذیل ماده 2 آمده است، شهرداری تهران موظف است در شش ماه نخست سال اول برنامه، نسبت به ایجاد و ساز کارهای محاسبه و تکمیل شاخص های اهداف عملیاتی وضع موجود و هدف گذاری پایان برنامه آنها هنوز مشخص نشده است اقدامات لازم را انجام داده و به شورا ارائه دهد.

 

وی ادامه داد: تعداد زیادی از برنامه های پنج ساله عملیاتی است که فاقد شاخص هستند. قرار بود در شش ماه این شاخص ها ارائه شود که تاکنون صورت نگرفته است.

حافظی ضمن تبریک روز ماما، گفت: "دستان ماما گلهای باغچه زندگی را به جامعه هدیه می کنند" از این رو از وزارت بهداشت و درمان و وزارت رفاه درخواست داریم تا جهت پوشش بیمه ای خدمات ارائه شده توسط ماما گام بردارند تا با استانداردسازی آمارهای زایمان های طبیعی و سزارین به نرم جهانی نزدیک شویم.

وی در ادامه این جلسه در زمان بررسی دو فوریت طرح "بررسی ایجاد دیوان محاسبات شورای شهر تهران و پیگیری اخذ مصوبات قانونی آن" ضمن مخالفت با دو فوریت آن، گفت: مقوله ذی حسابان با دیوان محاسبات دو مقوله جدا هستند، ذی حسابان نظارت حین اجرا دارند و دیوان محاسبات نظارت پس از اجرا را دارد و این دو مغایر هم نیستند و می توانند در کنار هم وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس قانون بالادستی شورا وظیفه نظارت حین و بعد اجرا دارد، تصریح کرد: ماده 71 قانون شهرداری ها این موضوع را مورد تایید کرده است. نظارت پس از اجرا کاملا بازدارنده است. دیوان محاسبات وزیر را پس از سه یا چهار سال بعد از وزارت برای پاسخگویی می خواهد تا این درس عبرتی برای وزیر کنونی برای رعایت قانون باشد.

حافظی با اشاره به اینکه در فراکسیون توسعه و تحول مدیریتی شهری این موضوع مورد بحث قرار گرفته است، تاکید کرد: نتایج این بررسی برای اعضای شورای شهر ارسال خواهد شد. در خواست بررسی یک فوریت دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز