خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت داروهای وارداتی در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۸۷۳

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سهم داروهای تولید داخل در بازار به بیش از ۹۷ درصد رسیده است، گفت: پیش بینی می‌شود قیمت داروهای وارداتی نیز در سال ۹۴ کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در خصوص عملکرد بازار دارویی کشور اظهار داشت: ۵ .۶۷ درصد از ارزش ریالی بازار دارویی کشور مربوط به داروهای تولید داخل و ۵ .۳۲ درصد مربوط به داروهای وارداتی است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با سال‌های گذشته سهم داروهای وارداتی نسبت به داروهای تولید داخل روند کاهشی داشته است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در سال ۹۲ سهم ریالی داروهای تولید داخل در بازار دارویی کشور ۶۲ درصد بود و در سال ۹۳ این عدد به ۶۷ درصد رسید که نشان دهنده کاهش سهم داروهای وارداتی است.

دیناروند گفت: از نظر عددی در سال ۹۳ سهم داروهای تولید داخل به بیش از ۹۷ درصد رسیده که این میزان تا به حال در هیچ سالی وجود نداشته است یعنی بالا‌ترین سهم عددی داروهای تولید داخل مربوط به این سال است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات دارو در سال ۹۳ کمتر از یک میلیارد دلار بوده در حالیکه در سال ۹۲ این عدد یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار و در سال ۹۱ این عدد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۳، واردات نسبت به سال ۹۱ و ۹۲ کمتر بوده و این کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری ناشی از کاهش قیمت داروهای وارداتی، سیاستهای کنترل قیمت دارو و نیز کاهش میزان واردات دارو است.

دیناروند با اشاره به اینکه عملکرد این سازمان بر اساس سیاست‌های موجود نشان می‌دهد که بازار دارویی کشور به سمتی حرکت می‌کند که عمدتا از محل تولیدات داخل نیازهای دارویی تامین شود و با حرکت‌های خوب صورت گرفته امید می‌رود که این موضوع در سال ۹۴ ادامه یابد.

وی گفت: در سال ۹۲ واردات داروهای مشابه تولید داخل ۶۵۰ میلیون دلار بوده است که در راستای کاهش واردات داروهای مشابه تولید داخل این عدد در سال ۹۳ به ۲۵۰ میلیون دلار کاهش پیدا کرده که این مهم در راستای حمایت از تولید داخل بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۴ نیز داروهای وارداتی مجددا کاهش قیمت داشته باشد که با اعلام نتایج فراخوان این سازمان پیش بینی می‌شود کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت داروهای وارداتی را داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز