خبرگزاری کار ایران

دبیر مرکزی دارو و سموم سازمان غذا و دارو:

۹۰ درصد مسمومیت‌ها اتفاقی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۵۲۶

دبیر مرکزی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: ۹۰ درصد مسمومیت‌ها اتفاقی و متناسب با شرایط زمانی و مکانی رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، طلعت قانع دبیر مرکزی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در زمینه عمده‌ترین مسمومیت‌ها گفت: ۹۰ درصد مسمومیت‌ها اتفاقی و متناسب با شرایط زمانی و مکانی رخ می‌دهد.

وی به بی‌توجهی والدین و در دسترس قرار دادن مواد شوینده به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مسمومیت کودکان اشاره و تصریح کرد: ممکن است کودکان از روی کنجکاوی و نا‌آگاهی شوینده‌هایی که در دسترسشان قرار دارد را استفاده کنند و دچار مسمومیت ناشی از اسید و قلیاهای بسیار سوزاننده محتوی این مواد شوند.

قانع به اشتباهی که برخی والدین پس از اطلاع از معرض شوینده توسط فرزندشان انجام می‌دهند نیز پرداخت و اظهار کرد: هرگز نباید به تصور خارج کردن مواد شوینده، کودکان را وادار به ااستفراغ کرد زیراکه موادی همچون جوهر نمک، لوله بازکن و سفید کننده‌ها اگر به هان کودک برسد باعث سوختگی شدید می‌شود، لذا چنانچه این اتفاق پس از استفراغ و در راه بازگشت از دهان نیز رخ دهد سوختگی را دوچندان و خورنده‌تر می‌کند و از نقاط سوخته شده مواد قلیایی و اسیدی وارد بافت‌های زیرین می‌شود و قسمت‌های اندرونی را نیز از بین می‌برد.

 دبیر مرکزی دارو و سموم سازمان غذا و دارو بهترین راه حل جلوگیری از این موارد مذکور را نوشیدن شیر پس از مصرف اشتباه شوینده عنوان کرد و گفت: پروتئین‌های شیر آن مواد را رقیق می‌کند و خاصیت قلیایی و اسیدی را تا حد زیادی خنثی خواهد کرد، همچنین ضمن بهترکردن وضعیت از آسیب‌های بعدی که گفته شد نیز جلوگیری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز