خبرگزاری کار ایران

صبح امروز مقابل مجلس برگزار شد؛

تجمع مربیان پیش دبستانی در اعتراض به شیوه برگزاری آزمون استخدامی

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۵۶

حدود ۵۰ مربی پیش دبستانی صبح امروز (چهارشنبه ۹ اردیبهشت) مقابل مجلس تجمع کردند. این تجمع هم اکنون به مقابل وزارت آموزش و پرورش منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این گروه از مربیان پیش دبستانی که از نقاط مختلف کشور به پایتخت آمده‌اند خواستار استخدام رسمی در وزارت آموزش و پرورش هستند.

تجمع صبح امروز پس از آن برگزار شد که رایزنی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر آموزش و پرورش برای تسهیل شرایط استخدام مربیان پیش دبستانی به نتیجه نرسید.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی در ماه گذشته از برنامه وزارتخانه متبوعش برای استخدام ۵ هزار معلم خبر داده بود. آقای فانی در این برنامه تلویزیونی استخدام مربیان پیش دبستانی را به شرکت این مربیان در آزمون استخدامی و کسب گواهی صلاحیت معلمی پس از گذراندن دوره‌های مربوطه در دانشگاه فرهنگیان منوط کرده بود.

مربیان پیش دبستانی می‌گویند این شیوه برگزاری آزمون، تعداد قابل توجهی از آنها را از استخدام در وزارت آموزش و پرورش محروم می‌کند.

یکی از مربیان حاضر در تجمع امروز در این باره به ایلنا گفته: «ما از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که اگر می‌خواهد آزمونی برگزار کند، آن آزمون به طور خاص برای مربیان پیش دبستانی برگزار شود. در تجمع روز ۲۳ فروردین مقابل مجلس، نمایندگان به ما قول دادند که این خواسته را پیگیری می‌کنند اما گویا آقای فانی به آن‌ها گفته مجوز این آزمون صادر شده و اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان است.»

این مربی ادامه داد: «آقای فانی در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان در شهر آستانه اشرفیه اعلام کرد که از ۵ هزار نفری که قرار است در این آزمون استخدام شوند، تنها یک هزار نفر مربی پیش دبستانی خواهند بود که این موضوع موجب نگرانی مربیان شده است چرا که با احتساب تعداد ۳۰ هزاری نفری مربیان پیش دبستانی، شمار زیادی از آن‌ها از استخدام محروم می‌شوند. ما از آقای فانی انتظار داریم مربیانی که بیش از یک دهه سابقه کار دارند بدون آزمون استخدام شوند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز