خبرگزاری کار ایران

رییس سمینار بین المللی سلامت همراه در شیراز تاکید کرد:

ایران بالاترین رتبه استفاده از تلفن همراه در خاورمیانه را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۵۸۶

رییس سمینار بین المللی سلامت برگزاری این سمینار را تلاشی برای جهت بخشیدن به استفاده صحیح از تلفن‌های همراه در مقوله سلامت مردم عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ کامران باقری لنکرانی، با تشریح ابعاد و اهداف برگزاری این سمینار، گفت: کشور ایران از لحاظ استفاده از فناوری های اطلاعات، از موقعیت برجسته ای در منطقه خاورمیانه برخوردار است و بر اساس آمارهای سال 2015 میلادی، 83.2 میلیون اشتراک رسمی تلفن همراه در ایران به ثبت رسیده که بیش از جمعیت کشور است.

وی با اشاره به ضریب بیش از 50درصدی نفوذ اینترنت در ایران که آمار قابل توجهی محسوب می شود، افزود: هم اکنون 8میلیون تلفن هوشمند در ایران وجود دارد که بالاترین آمار خاورمیانه است، همچنین جا دارد به حضور پررنگ ایرانیان در فضای مجازی و شبکه های اینترنتی اشاره کنیم.

لنکرانی استفاده بیش از 40میلیون کاربر ایرانی از فضای مجازی که 25درصد این افراد نیز دارای وبلاگ هستند را عامل دیگری برای پرداختن بیش از پیش به رواج این امر در کشور دانست و اظهار داشت: در کنار همه این آمارها، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، عدم استفاده مناسب از بخشی از انرژی، هزینه و زمان استفاده از تلفن های همراه است.

رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه می توان از کاربری بالای تلفن های هوشمند در مسیر ارتقای سلامت جامعه به عنوان یک ماموریت جدی نگاه کنیم، ادامه داد: بر همین اساس، سمینار بین المللی سلامت همراه(mobile health)با حضور میهمانانی از سراسر دنیا، بیست و هفتم و بیست و هشتم اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می شود تا بستری برای رشد سلامت عمومی و بهبود کارکرد نظام سلامت فراهم شود.

وی توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی و افزایش سواد سلامت، بایگانی اطلاعات پزشکی افراد و برخط نمودن آن، امتداد مراقبت از بیماران مزمن مانند مبتلایان به دیابت و فشارخون، مدیریت اموری مانند نوبت دهی، مراجعه به پزشک و اورژانس را از جمله اهداف برگزاری این سمینار برشمرد و افزود: در این مسیر، هنوز به میزان کافی از ظرفیت ها استفاده نشده و لازم است با معرفی جارب موفق بین المللی و ایده های موجود، به تقویت بنیه علمی کشور در این زمینه بپردازیم.

رییس سمینار بین المللی سلامت همراه با اشاره به ارائه130مقاله به دبیرخانه این سمینار که هم اکنون در مرحله داوری هستند، تصریح کرد: از سویی تلاش می کنیم نرم افزارهای طراحی شده مرتبط در حاشیه سمینار به علاقه مندان و دست اندرکاران معرفی شود تا این مبحث که به صورت بین رشته های فنی مهندسی، پزشکی، حقوقی و زمینه های فرهنگی هنری است، ارتقا یابد.

لنکرانی برگزاری این سمینار بین المللی را یک واقعه دانشگاهی، با رویکرد رفع نیازهای روزمره مردم عنوان کرد و گفت: کشور ایران در زمینه متخصصان فنی مهندسی و همچنین پزشکی، دارای صاحب نظرانی است که در این سمینار می کوشیم هر دو را به یکدیگر نزدیک تر ساخته و گام های موثری برداریم.

رونمایی از پیش نویس سند چشم انداز رشد سلامت همراه

علیرضا مهدی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر علمی این سمینار نیز با اشاره به همکاری دانشگاه ها و مراکزی از سراسر دنیا در برگزاری این سمینار، گفت: رونمایی از پیش نویس سند چشم انداز رشد سلامت همراه در ایران که با هدف جهت بخشیدن به مسیر حرکت در این زمینه است، از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دومین روز از برگزاری سمینار خواهد بود.

وی بررسی فرآیند تبدیل ایده به محصول و مباحث ملی، منطقه و بین المللی مرتبط و نحوه پیاده سازی سلامت همراه را از جمله برنامه های این سمینار عنوان کرد.

مهدی زاده با اشاره به رویکرد آینده نگرانه این سمینار بین المللی در شیراز، از حضور بخش دانشجویی و ارائه مقالات آنان به صورت پوسترهای دیجیتال در طول روزهای برگزاری خبر داد.

جلیل معصومی، دبیر اجرایی سمینار نیز با بیان اینکه سمینار بین المللی سلامت همراه، همزمان با بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات آغاز به کار می کند، گفت: در حاشیه سمینار نیز سالن نمایشگاهی با عرضه محصولات مرتبط برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ای با همکاری وزارت بهداشت و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف شناخت نرم افزارهای طراحی شده در زمینه سلامت برای نصب بر روی گوشی های همراه، دیگر برنامه پیش بینی شده برای این سمینار است که برگزیدگان این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.

معصومی یادآور شد: همچنین با توجه به حضور میهمانانی از تاجیکستان و افغانستان، علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکایی در این سمینار، زمینه فارسی نویسی در نرم افزارهای سلامت همراه بررسی می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز