خبرگزاری کار ایران

تدوین آئین‌نامه‌ آمایش آموزش عالی در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۲۴۵

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آئین نامه‌ای با هدف آمایش آموزش عالی در حوزه سلامت تدوین شده که برای تصویب ارائه می شود.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه 61 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، طی سخنانی گفت: آموزش عالی در حوزه بهداشت و درمان بدون کسب مهارت های عملی موجب آسیب دیدن مردم خواهد شد.

وی افزود: مشکل دیگر آموزش علوم پزشکی آن است که دانشجوی علوم پزشکی آموزش عملی را در بالین بیمار می‌بیند و برای بیماران سرپایی چندان مهارتی ندارد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مأموریت محور شدن آموزش علوم پزشکی یکی از الزامات مهم ساماندهی این حوزه است.

وی افزود: رویکرد اصلی توسعه و آموزش عالی در حوزه سلامت نیازهای منطقه ای و ملی خواهد بود.

وی افزود: تفویض اختیارات مدیریتی وزارت بهداشت و جهت گیری به سمت چابک سازی و ایفای نقش سیاستگذاری توسط این وزارتخانه، رویکرد اصلی سیاست های تدوین شده است.

عضو ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در تقسیم بندی های آموزش پزشکی حداکثر اهتمام به اقتضائات منطقه ای شده است.

وزیر بهداشت ضمن تشکر از رأی مثبت اعضا به سیاست های پیشنهادی این وزارتخانه گفت: برخلاف آنچه که رایج است کشور به بیش از 5 برابر تعداد فعلی پزشک عمومی و تخصصی نیاز دارد.

وی در پایان افزود: بومی گزینی و رقابت بین داوطلبان یک استان و جدی گرفته شدن تعهدات خدمتی پزشکان هم از برنامه های بسیار مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز