خبرگزاری کار ایران

حافظی:

شهرداری تهران در برابر قطع درختان منفعل است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۹۱۹

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در برابر قطع درختان منفعل است، گفت: شهرداری برای ایجاد و توسعه فضای سبز جدید ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کند، اما توان و اراده‌ای برای ممانعت از تخریب فضای سبز با ارزش و قدیمی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌الله حافظی در صد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور امروز خود با نمایش اسلایدهایی از قطع درختان در حاشیه پل نیایش با بیان اینکه سریال خشکاندن و قطع درختان به مثابه قتل‌های زنجیره‌ای در شهر تهران در حال انجام است، افزود: در برابر قطع درختان شهرداری تهران منفعل و بی‌تفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری برای ایجاد و توسعه فضای سبز جدید ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کند، گفت: این نهاد توان و اراده‌ای برای ممانعت از تخریب فضای سبز باارزش و قدیمی را ندارد، چنانکه در حاشیه پل نیایش با استفاده از مازوت و گازوئیل درختان چندین ساله در حال خشکاندن و قطع شدن هستند.

وی تصریح کرد: تخلفات و قطع درختان تنها به این محدوده خلاصه نمی‌شود، چنانچه در منطقه ۲ در دل بوستان شقایق زمینی برای ساخت ده طبقه مسکونی گودبرداری شده است که به فاصله ۲۰ متر آن وسایل بازی کودکان وجود دارد.

حافظی ادامه داد: سوال اینجاست برای ساخت و ساز در این زمین چه کسی مجوز صادر کرده و تا چه زمانی باید این تخلفات را تحمل کرد.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در پاسخ به سخنان حافظی گفت: ما قبول داریم برخی مالکان و سودجویان به دنبال تخریب محیط زیست هستند، اما این اطمینان را می‌دهیم که شهرداری منفعل نیست.

وی با بیان اینکه برخی از شهرداران ما به دلیل بی‌تفاوتی حکم انفصال گرفته‌اند، ادامه داد: سیستم مدیریت شهری در برابر غارت‌گران شهر تهران منفعل نیست و اگر اخبار به موقع به ما داده شود، تلاش می‌کنیم مانع قتل عامی شویم که موجب نگرانی ما نیز هست.

امانی با اشاره به ساخت و ساز انجام شده در پارک شقایق گفت: درست است که این بخش جزیی از پارک بوده است، اما مالکی برای آن پیدا شد و کاربری این بخش مسکونی شد.

وی ادامه داد: اولین نقشه این پروژه در سال ۸۵ گرفته شد و مالک برای هر متر زمین ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته است که برای تملک این بخش باید تمام بودجه شهرداری را هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: دستور توقف عملیات صادر شده و سعی می‌کنیم با مالک کنار بیاییم تا از ساخت و ساز در این پارک جلوگیری شود.

امانی با اشاره به اسلایدهای منتشر شده توسط حافظی گفت: درباره روددره که تصاویر مربوط به قطع درختان منتشر شد این موضوع مربوط به اکنون نیست و مرتبط با چند سال گذشته است و انشاالله در صورت تملک باغات مانع از قطع آن خواهیم شد.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تملک در دستور کار شهرداری است و در حال مذاکره با مالکان برای تملک باغات هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مدیر یا کارمندی از شهرداری در این مورد غفلت کند، حتما با آن برخورد می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز