خبرگزاری کار ایران

مهر محمدی خبر داد:

جذب 5 هزار فارغ‌التحصیل و آموزش یکساله به آنها توسط دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۶۹۸

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: با جذب قریب به ۵۰۰۰ دانشجو از میان دانش‌آموختگان دانشگاههای دیگر به تربیت معلم خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نهاد استراتژیک و در جهت تحقق ماموریت تامین منابع انسانی با کیفیت و بستر سازی برای تحقق تحول در آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۳ گام‌های موثری برداشته است. تطبیق وضعیت مدرسان با هیات علمی که یکی از انتظارات پاسخ داده نشده بود در این سال بوقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۰۰ نفر حکم تطبیق وضعیت دریافت کردند، افزود: دانشگاه قریب به ۱۱۰ عضو هیات علمی جدید را نیز جذب کرده، البته برخی از این تعداد در آستانه جذب قرار دارند و همچنین برای روزآمدسازی برنامه‌های آموزشی دانشگاه نیز تلاش‌های گسترده‌ای به عمل آمده و برنامه آموزش ابتدایی که قریب ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه را تحت پوشش دارد، از بهمن ماه به اجرا گذاشته شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در سال ۹۴ استقرار تشکیلات جدید سازمانی و مدیریت استانی در استان‌ها شکل خواهد گرفت و چابک سازی و تمرکز زدایی به شکل معقول اتفاق خواهد افتاد. در همین امتداد و برمبنای مصوبه دیگری از هیات امنا، استانداران مسئولیت کمیته‌های استانی هیات امنا را بر عهده گرفته و بستر حمایت گسترده‌تر از برنامه‌های توسعه دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور فراهم خواهد شد.

مهر محمدی با اشاره به اینکه با جذب قریب به ۵۰۰۰ دانشجو از میان دانش‌آموختگان دانشگاههای دیگر به تربیت معلم خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های ناظر به ارتقای کیفیت مولفه‌های مختلف دانشگاه در معاونت جدید التاسیس نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه نیز در سال ۱۳۹۴ پایه گذاری خواهد شد.

وی مهم‌ترین برنامه‌های و اقدامات دانشگاه فرهنگیان را در سال ۱۳۹۴ توسعه تحصیلات تکمیلی، حمایت از تاسیس تشکلهای دانشجویی، ارتقای سطح خدمات دانشجویی و جلب رضایت بیشتر آن‌ها، برنامه ریزی برای تحصیل درآمد اختصاصی در سقف مقرر در بودجه ۹۴ و تصویب طرح آزمون شایستگی‌های حرفه‌ای و اجرای آن در سال ۹۵ عنوان کرد.

مهرمحمدی ادامه داد: توسعه کمی و کیفی بخش کارورزی با اجرای برنامه صدور گواهی صلاحیت معلم، ‌ارتقای کیفیت آموزشهای معلمان در دوره‌های کار‌شناسی ناپیوسته، اجرای برنامه‌های کوتاه مدت بهسازی منابع انسانی، ‌ایجاد تحرک میان دانشجو معلمان و برگزاری همایشهای منطقه‌ای و ملی در خصوص تربیت سیاسی اجتماعی دانشجو معلمان با الهام از شعار سال از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سال ۹۴ بشمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز