خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد دیه استان تهران خبر داد

آزادی ۸۴۹ زندانی غیرعمد تهرانی در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۵۲

مدیرعامل ستاد دیه استان تهران از آزادی ۸۴۹ نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، ‌ مصطفی محمدی آزادی با بیان اینکه در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه ۷۰ نزدانی واجد شرایط با کمک خیرین و نیکوکاران از زندان آزاد شدند گفت: در فرآیند آزادی این ۸۴۹ زندانی، اولیاء دم، طلبکاران و شاکیان خصوصی، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال گذشت رضایتمندانه داشتند.

مدیر عامل ستاد دیه استان تهران ادامه داد: ر سالی که گذشت این تعداد زندانی غیرعمد با بدهی معادل ۸۹ میلیارد تومان از زندان‌های استان تهران آزاد شدند که ۲ میلیارد از این اعتبار لازم را نیکوکاران تامین کردند.

محمدی‌آزادی اظهار کرد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و سالروز میلاد حضرت زهرا (س) نیز سه زندانی آبرومند تحت حمایت این نهاد مردمی از زندان‌های استان با جمع بدهی ۱۸۳ میلیون تومانی آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ زندانی زن محکوم به جرائم غیرعمدی در سطح زندانهای استان نداریم، خاطر نشان کرد: هر سه بانوی محکوم مالی تهرانی با تسهیلات ۱۳۳ میلیون تومانی ستاد دیه و کمک ۵۰ میلیونی خیرین از بند حبس رهایی یافتند.

محمدی با تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: سال گذشته بانک‌ها با اعطای ۸۱ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال وام به زندانیان زمینه آزادی آنان را فراهم ساختند.

وی جلب مشارکت‌های مردمی برای تسریع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد دیه درسال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک‌های خیرین و گذشت رضایتمندانه شکات زمینه آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز