خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد:

یکپارچه‌سازی زیرنظام‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی

نشست یازدهم کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی به ریاست دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در سخنانی به جایگاه مبنایی قرآن در شکل‌دهی رفتار و اعتقادات جامعه اسلامی اشاره کرد و مشکلات امروز جامعه بشری را ناشی از دوری از آموزه‌های قرآنی برشمرد و اظهار داشت: کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی کشور باید در صدد مقابله با این معضل در نظام علمی کشور برآید.

دکتر شریعتی نیاسر با تأکید بر جایگاه راهبردی کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی در نظام توسعه فرهنگ قرآنی گفت: کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی با تدوین سیاست‌ها و راهکارهای لازم بر مدار اسناد بالادستی، زمینه‌ساز تحول در نظام آموزش عالی قرآنی است.

وی با تأکید بر یکپارچه‌سازی زیرنظام‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی، بیان داشت: مأموریت‌گرایی آموزش عالی، سیاست کلان وزارت علوم است که لازمه اجرای آن در حوزه علوم انسانی و قرآن تفاهم و تعامل با تمام ذی نفعان است.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه گفت: مأموریت‌گرا نبودن مراکز آموزشی علوم اسلامی اعم از مراکز حوزوی و دانشگاهی امکان رتبه‌بندی آن مراکز بر مبنای مأموریت‌های محوله را از ما سلب کرده است.

دکتر شریعتی نیاسر با اشاره به کثرت درخواست‌های واصله از مراکز آموزشی برای ورود به تمام حوزه‌های علمی، بیان داشت: اگر چه بازتعریف مأموریت مراکز آموزش عالی، از ‌جمله مراکزی که مجری رشته‌های قرآنی هستند، کاری دشوار است، اما این موضوع نباید موجب حذف این برنامه شده و لذا کارگروه باید تا رسیدن به نقطه مطلوب تمام مساعی خود را به کار بندد.

در ادامه این نشست سازوکار‌های مأموریت‌سپاری به مراکز آموزش عالی علوم قرآنی و گام‌های اجرایی جهت تحقق آن مورد بحث قرار گرفت و با تأیید کلیات آن، مقرر شد شاخص‌های ارزیابی گروه‌های قرآنی تعیین و نحوه شناسایی وضعیت موجود در دستور کار جلسه آتی قرار گیرد.

کد خبر : ۲۷۰۳۳۸