خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی آموزش و پرورش:

نیازمند ساخت ۲۵ هزار کلاس در مسکن مهر هستیم

معاون عمرانی آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین ردیف‌های اعتباری ملی ما در سال ۹۴ اعتبارات مربوط به تخریب وبازسازی که ۶۹۵ میلیارد تومان مصوب شده است و ردیف دیگر مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین است که اعتباری حدود ۹۹ میلیارد تومان مصوب شده که در مقایسه با سال گذشته این اعتبارات ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست خبری خود که در سازمان نوسازی برگزار شد، گفت: در سال ۹۳ مجموعا هزار و ۶۰۰ پروژه با ۹ هزار کلاس درس و زیر بنای یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع در کشور به بهره برداری رسید در واقع به طور متوسط روزانه سه هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی استاندارد به زیر بنای فضای آموزشی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷۰ هزار دانش آموز در فضای آموزشی کاملا ایمن و استاندارد تحصیل کردند، گفت:  در سال ۹۳ حدود ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب داشتیم که از این میزان ۸۸ درصد یعنی ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

رئیسی با بیان اینکه سال گذشته سیاست اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی بود و از کلید خوردن پروژه‌های جدید جلوگیری کردیم، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ پروژه نیمه تمام به خیرین واگذار شد که بر این اساس در حال حاضر تعداد پروژه‌های نیمه تمام ما به ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه رسیده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برآورد ما نشان می‌دهد که برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی درباره وضعیت اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال ۹۴ گفت: امسال سرجمع اعتبارات عمرانی مصوب آموزش و پرورش درحوزه عمرانی هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به اعتبارات مصوب ملی سال گذشته ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیسی افزود: مهم‌ترین ردیف‌های اعتبارات ملی ما در سال ۹۴ اعتبارات مربوط به تخریب وبازسازی که ۶۹۵ میلیارد تومان مصوب شده است و ردیف دیگر مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین است که اعتباری حدود ۹۹ میلیارد تومان مصوب شده که در مقایسه با سال گذشته این اعتبارات ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون عمرانی آموزش و پرورش از اختصاص بودجه ۴۲۰ میلیارد تومان مجلس به بخش تعمیرات تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و سیستمهای سرمایشی وگرمایشی خبر داد.

رئیسی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۴ مجموع اعتبارات عمرانی ملی و استانی ما چیزی حدود دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت: جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز حدفاصل نیمه دوم اردیبهشت ماه تا پایان نیمه اول خردادماه در ۳۱ مرکز استان برگزار می‌شود. شعار امسال این جشنواره توسعه و گسترش عدالت آموزشی با همت خیرین در نظر گرفته شده است. و امسال تلاش خواهیم کرد که کمکهای مردمی چه اشخاص حقیقی وحقوقی به سمت مناطق نیازمند کشور سوق داده شود.

رئیسی اصلی ترین اولویت بخش عمرانی آموزش و پرورش را افزایش سطح ایمنی مدارس در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: با توجه به رویکرد‌ها قوانین مصوب و اعتباراتی که در اختیار ما قرار خواهد گرفت افزایش سطح ایمنی مدارس وکاهش مدارس تخریبی و استاندارد کردن سیستم‌های گرمایشی خواهد بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جمهوری اسلامی پیشنهاد داده در راستای تهیه نقشه راه مدارس این نقشه در تمامی کشور‌ها تدوین می‌شود دومین جلسه آن در ایران برگزار شود و بخش کاهش بلایای طبیعی که سازمان ملل متولی آن است پذیرفته که این جلسه در نیمه دوم سال جاری در ایران برگزار شود.

وی تصریح کرد: اگر اعتبارات ۹۴ به خوبی اختصاص داده شود از ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه تمام می‌توانیم ۲ هزار پروژه تا دهه فجر ۹۶۴ به بهره برداری برسانیم.

رئیسی درباره مشکلات فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر گفت: براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی داده اگر همه واحدهای مسکونی مسکن مهر به بهره برداری برسد اضافه بر تعداد کلاس درسی که تاکنون در سایتهای مسکن مهر ساخته شده باید ۲۵ هزار کلاس دیگر نیز ساخته شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم با توجه به اعتبارات مصوب مجلس حداقل ۳۸ هزار کلاس استاندارد سازی شود.

وی از تدوین سندی برای مدارس ایمن خبر داد و گفت: این سند دارای سه سرفصل افزایش ایمنی، آموزش معلمان و مدیریت بحران است و قرار شده برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود.

کد خبر : ۲۷۰۰۵۱