خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۹۹۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور را منصوب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در حکمی انوشیروان محسنی بندپی را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.

در این حکم آمده است: نظر به تعهد دینی، دانش علمی و تجربی ارزشمند جنابعالی در برنامه ریزی و نیز سابقه درخشان مدیریتی شما در سازمان بیمه سلامت ایران و موفقیت در اجرای 'طرح بیمه برای همه ایرانیان' و اجرای سیاست های ابلاغی دولت، به موجب این حکم به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب می شوید.

ربیعی بیان داشت: انتظار می رود جنابعالی با عنایت به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، رویکردهای دولت تدبیر و امید برنامه های ارائه شده از سوی اینجانب در نظام جامع تدبیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و در چارچوب وظایف سازمان بهزیستی با محوریت های زیر عمل نمایید.

وی محوریت های یادشده را، طراحی نظام جامع خدمات امدادی و حمایتی، جلب مشارکت مردمی و تقویت تأثیرگذاری نهادهای مردمی، ارتقا فرهنگ و روحیه خیر جمعی، توسعه خدمات توانمندسازی در حوزه های حمایتی، ساماندهی نظام آمار و اطلاعات گروههای هدف سازمان، بسط خدمات پپیشگیرانه و آگاه سازانه از طریق آموزش عمومی و ویژه گروههای در معرض خطر، توانمندسازی منابع انسانی سازمان در جهت ارائه خدمات مناسب تر به گروههای هدف و طراحی فرایند مهندسی مجدد ساختار تشکیلاتی سازمان و برخی موارد دیگر اعلام کرد.

فعال کردن سازمانهای مردم نهاد در مواجهه با آسیب های اجتماعی و بکارگیری آنها در ارتقا سطح خدمات حوزه بهزیستی و تلاش جهت ایجاد اشتغال پایدار و انجام خدمات مربوط به توانمندسازی و خودکفایی جامعه تحت پوشش سازمان از دیگر محورهای یاد شده از سوی ربیعی بود.

به گفته وزیر کار، ایجاد جامعیت، کفایت و فراگیری در پوشش های حمایتی و امدادی گروه های هدف، تلاش در جهت حفظ کرامت و شرافت انسانی اقشار نیازمند در حمایت های اجتماعی، اجرای طرح های فراخوان و غربالگری اجتماعی برای شناخت و جانمایی اقشار نیازمند و گروههای هدف در نظام حمایتی بهزیستی، گسترش برنامه های اجتماع محور، پیشنهاد اصلاح و تدوین قوانین و مقررات در راستای توانمندسازی گروههای هدف و آسیب پذیر، تلاش برای کاهش نرخ بروز آسیب های اجتماعی از دیگر وظایف سازمان بهزیستی کشور است.

ربیعی تاکید کرد: علاوه بر موارد یادشده مایلم در دو محور نکاتی را یادآوری کنم، نخست آنکه به نظرم زمینه ساز تحقق برنامه های فوق، بکارگیری خرد جمعی است. باید ترتیبی اتخاذ شود تا سازمان بهزیستی نمادی از یک سازمان دینی، اخلاقی و اجتماعی کامل باشد. شعار ما حرکت از بهزیستی دولت محور به سمت بهزیستی جامعه محور و تحقق چشم انداز 'بهزیستی در خانه' یعنی بهزیستی مبتنی بر خانواده است.

وی ادامه داد: استفاده از زمینه های خیر جمعی در جامعه ایران، فرصت مناسبی برای شما است تا بهزیستی را به موضوعی برای همه ایرانیان تبدیل کنید. بهزیستی باید به یک سازمانی پر از معنویت و خانه ای برای همه ایرانیان که مایل به نوع دوستی و خدمت به هموطنان خود هستند مبدل شود.

وی بیان داشت: تبدیل سازمان بهزیستی به سازمانی که تسهیل گر، حمایت گر و مبتنی بر حضور مردم، هدف مهم ما می باشد، از سوی دیگر هیچگونه نگرش سیاسی به معنی سیاسی کاری در این سازمان نباید جایگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به محور دوم، گفت: بدیهی است که دقت در حساب و کتاب همه سازمان ها و دستگاه های اداری امری واجب می باشد اما با توجه به اینکه منابع این سازمان به طور مستقیم و بلاواسط متعلق به اقشار بی پناه، نیازمند، کم صدا و افرادی است که کفالت شان به عهده دولت و جامعه بوده و به تعبیری آنها صاحبان و مخدومان ما می باشند.این مهم مسئولیت دینی و اجتماعی ما را سنگین تر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز