خبرگزاری کار ایران

وزیر کار عنوان کرد:

افزایش دو برابری نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان/ کاهش سن زنان سرپرست خانوار

وزیر کار پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار و افزایش دو برابری نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان را از جمله آسیب‌های پیش روی حوزه زنان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلنا، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر که صبح امروز در سالن همایش ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: کارکرد اصلی خانواده نباید سست شود، اما متأسفانه علائمی در حال حاضر دیده می‌شود که کارکردهای خانواده دچار تغییراتی شده است.

ربیعی با بیان اینکه ورود تکنولوژی‌های جدید در بین جامعه و خانواده‌ها باعث شده که دیگر خانواده‌ها با یکدیگر جمع نشوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمع شدن‌های گذشته‌ به فراموشی سپرده شده است.

وزیر کار در ادامه تصریح کرد: فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که مردم دارند، باعث شده که کارکردهای خانواده دچار تغییراتی شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 با عنوان "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی" گفت: باید بتوانیم؛ کانون اصلی این شعار را در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم و اگر خانواده کارکرد درستی داشته باشد، جامعه توسعه می‌یابد.

ربیعی تصریح کرد: پایین آمدن سن زنان سرپرست خانوار، افزایش دو برابری نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان، فصلی بودن کار زنان، گرایش زنان به سمت کارهای خدماتی و عدم استقبال کارفرمایان از حضور زنان در محیط‌های کاری از جمله آسیب‌های پیش روی حوزه زنان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل مسائل حوزه زنان نیازمند یک برنامه توسعه اجتماعی است، گفت: در سال آینده چند سیاست موثر را در این حوزه سیاست گذاری خواهیم کرد.

کد خبر : ۲۶۸۶۳۴