خبرگزاری کار ایران

قناعتی:

شهردار تهران نسبت به حادثه سینما ارم پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۳۱

عضو شورای شهر تهران درباره گودبرداری غیراصولی سینما ارم و ریزش ساختمان‌های مجاور این سینما توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل قناعتی درباره این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: سوابق این پروژه و مدارکی که براساس سه مرحله حضور و تحقیق و تفحص من در این پروژه وجود دارد، نشان می‌دهد که اطلاعات قبلی از طرف ساکنان به مالک و شهردار منطقه داده شده و دو سال پیش نیز رسما به روزنامه کیهان اعلام شده است. همچنین نماینده سازمان آتش نشانی به شهردار منطقه اعلام کرده است که احتمال وقوع هر نوع حادثه در آن مکان متصور است و مهم‌تر از آن نماینده سازمان نظام مهندسی یعنی مهندس ناظری که در آن پروژه مشغول به فعالیت است، در مهر ماه 93 اعلام می‌کند که خطر ریزش وجود دارد که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: دوباره به شهردار منطقه در اسفندماه یعنی ۱۵ روز به ریزش مانده دوباره ناظر وجود خطر را اعلام می‌کند که متاسفانه مالک و شهردار منطقه نسبت به موضوع بی‌توجهی می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: من در وهله اول شهردار منطقه را مقصر می‌دانم، چرا که جان و مال و سرمایه مردم به مدیریت شهردار بستگی دارد که در این زمینه شهردار مرتکب بی‌توجهی شده است.

قناعتی ادامه داد: مالک نیز دنبال منافع خود بوده و برای گودبرداری استحکام محله را به درستی محاسبه نکرده است و نهایتا ساختمان ریزش کرده و منجر به تخریب بیش از ۵۰ باب مغازه و بیکاری بیش از ۱۰۰ نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مغازه‌داران این محله دچار ضر مالی زیادی شده‌ و اجناس خود را از دست داده‌اند گفت: به همراه چمران ریاست شورای شهر دیروز بازدیدی از این منطقه داشتم که وی دستوری مبنی بر رسیدگی هرچه سریعتر شهرداری منطقه نسبت به این موضوع را صادر کرد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: مالکین مباحث حقوقی موضوع را پیگیری کرده و پرونده فرایند خود را طی می‌کند و امیدوارم اقدامات به موقع و قابل توجه در این خصوص انجام شود.

قناعتی اظهار کرد: قرار است این موضوع را تا حد امکان با شهردار منطقه حل کنیم و در حقیقت مشکلات مردم و کسبه را حل و فصل نماییم و در این باره صحبت‌هایی انجام شده است و در صورتی که طی چند روز آینده اقدامات لازم انجام نشود موضوع را در قالب تذکر در صحن شورا مطرح کرده و پیگیر موضوع هستم.

وی ادامه داد: شهردار منطقه در آن منطقه اقدام به خاکریزی کرده و بخش شرقی گودبرداری را پر کرده است و درحال حاضر احتمال ریزش وجود ندارد و مستحکم سازی موقت انجام شده است. در پی آن هستیم که اقداماتی که باعث تسکین مغازه داران که برخی از آنان هم با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند؛ انجام شود و اگر این اقدامات صورت نگیرد، موضوع را پی‌گیری خواهیم کرد.

قناعتی تاکید کرد: در این خصوص شهردار تهران در اصل پاسخگوی شورا است و با شهردار منطقه صرفا موضوع را پی‌گیری می‌کنیم، اما کسی که باید پاسخگوی شورا باشد شهردار تهران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز