خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عدم اعلام وصول طرح استیضاح فانی در هیات رئیسه/ با استیضاح فانی مشکل فرهنگیان حل نمی‌شود

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استنیضاح وزیر آموزش و پرورش را منطقی نمی‌دانم، گفت: آقای فانی تاکنون تمام تلاش خود را برای رسیدگی به امور این وزارتخانه انجام داده و بحث دوباره استیضاح به رفع مشکلات فرهنگیان کمکی نمی‌کند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره به جریان انداختن دوباره بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس، گفت: بحث استیضاح وزرای آموزش و پرورش از زمان علی محمدی و حاجی بابایی همیشه در مجلس مطرح بوده و دلیلش هم اقتصاد آموزش و پرورش است.

وی افزود: این وزارتخانه دارای بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پرسنل است و ما باید از کسی که در راس این وارتخانه قرار می‌گیرد، حمایت کنیم.

لاهوتی با طرح این پرسش که چرا نگرانی آقایان از آموزش و پرورش مباحث کیفی آن نیست، اظهار داشت: در حال حاضر موضوع استیضاح و طرح چند باره آن به بحث عدم استخدام پیش دبستانی‌ها و حق التدریسی‌ها بسنده شده که منطقی هم نیست!

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: معتقدم به جای اینکه به دنبال استیضاح برویم و فضا را مکدر کنیم، باید در پی راه حل برای اصلاح اقتصاد آموزش و پرورش باشیم؛ چرا که مشکل اساسی در همین جاست.

وی با تاکید بر اینکه استنیضاح وزیر آموزش و پرورش را منطقی نمی‌دانم، گفت: آقای فانی تاکنون تمام تلاش خود را برای رسیدگی به امور این وزارتخانه انجام داده؛ بحث دوباره استیضاح به شرایط موجود و رفع مشکلات فرهنگیان کمکی نمی‌کند.

لاهوتی ادامه داد: طرح دوباره استیضاح، تاکنون کمتر از ۱۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، به سراغ من هم آمدند، اما من قبول نکردم که امضا کنم.

وی افزود: اگر بحث استیضاح دوباره به جریان بیفتد، رای مثبت نمی‌آورد، چرا که تلاش آقای فانی در این وزارتخانه اثبات شده است؛ از سوی دیگر منابع کشور محدود است و این موضوع وزارت پرجمعیت آموزش و پرورش را با مشکل رو به رو کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فانی وزیر جامعی است، گفت: اگر در مقابل مجلس خضوع و خشوع دارد و پرخاشگری نمی‌کند، نباید با او این گونه رفتار کرد؛ بلکه باید کمکش کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد؛ طرح استیضاح توسط هیات رئیسه اعلام وصول شود، گفت: بعید می‌دانم؛ طرح استیضاح در هیات رییسه اعلام وصول شود.

کد خبر : ۲۶۳۵۸۴