خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

لایحه رتبه‌بندی معلمان از مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید است که لایحه رتبه‌بندی معلمان در ۴ رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی در مهر سال جاری به نحو احسن اجرایی شود و بتواند نتایج خوبی را برای معلمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی در دیدار نوروزی با کارکنان حوزه ستادی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به شعار سال ۹۴ با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار کرد: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری «مدظله العالی» یک نعمت در کنار سایر توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که آموزش وپرورش نقش بیشتری را در تحقق این شعار برعهده دارد.

وی ارکان مختلف حاکمیت نظام و در رأس آن قوه مجریه را مخاطبان اصلی شعار نوروزی خواند و افزود: لازمه تحقق «همدلی و همزبانی» در بین اجزای کشور، اعتماد متقابل بین حاکمیت و ملت است و آموزش وپرورش همواره تلاش می‌کند همدلی و همزبانی را در جامعه تقویت کند.

فانی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی «ره» مبنی بر اینکه «مردم ولی نعمت ما هستند» خاطرنشان کرد: صداقت و اجابت درخواست‌های مردم لازمه تحقق، اعتماد ملت به دولت است و می‌تواند زمینه همدلی و همزبانی را در بین جامعه گسترش دهد.

عضو کابینه تدبیر و امید عنوان کرد: امیداست که بتوانیم با هم فکری معلمان در تحقق شعار نوروزی گام‌های مؤثری را برداریم و باید سرمایه بزرگ خدمت به مردم را به نحو شایسته‌ای قدر بدانیم.

وی تصریح کرد: سال ۹۴ علی‌رغم همه سختی‌ها، زیرساخت‌های ماندگار و خوبی را در پی داشت که اجرای مطلوب سیاست پنج گانه آموزش وپرورش‌، برگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه و در پایان تصویب لایحه رتبه بندی معلمان از جمله این اقدامات است.

فانی رفع خلاءهای انگیزشی و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای را دو کارکرد اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد و افزود: امید است که لایحه رتبه‌بندی معلمان در ۴ رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی در مهر سال جاری به نحو احسن اجرایی شود و بتواند نتایج خوبی را برای معلمان به ارمغان بیاورد.

وزیر آموزش وپرورش با تقدیر از فعالیت‌های خوب مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: در سال جدید باید باید با تقویت بخش‌های مختلف مرکز اطلاع رسانی و تزریق امکانات و بودجه شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا دستاوردهای آموزش وپرورش به نحو مطلوب تری به اطلاع مخاطبان رسانیده شود.

کد خبر : ۲۶۳۴۷۵