خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در تشریح اقدامات صورت گرفته در سال ۹۳ عنوان کرد:

توزیع ۳ هزار پزشک در مناطق مختلف و راه‌اندازی آمبولانس هوایی

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۶۴۸

وزیر بهداشت بر نهادینه شدن و توجه به بهداشت عمومی در نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی یکی از اقدامات مثبت سال ۹۳ در حوزه سلامت را بیمه شدن بیش از ۸ میلیون نفر بیان کرد و گفت: در سال ۹۳ موفق شدیم ۹۰ درصد قیمت دارو که در گذشته حدود ۷۰ درصد بود را پرداخت کنیم.

به گفته وزیر بهداشت، در بخش بستری حدود ۳۷ درصد از جیب مردم پرداخت می‌شد که در حال حاضر این میزان به ۶ درصد کاهش یافته است.

هاشمی در ادامه، مقیم شدن پزشکان و توزیع حدود ۳ هزار پزشک در مناطق مختلف کشور، ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن و راه اندازی آمبولانس هوایی را از دیگر اقدامات بخش درمان در سال ۹۳ بیان کرد.

وزیر بهداشت همچنین، به همکاری‌های بین بخشی و توافقات با سایر سازمان‌ها و وزراتخانه‌ها اشاره کرد و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی به منظور کنترل در استفاده از سموم گیاهان و کنترل قاچاق سموم گیاهی را یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در سال ۹۳ بیان کرد و افزود: کنترل بوفه‌های مدارس به منظور عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی و اجرای طرح بهداشت دهان و دندان از جمله اقدامات صورت گرفته وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش بوده است.

وی در ادامه بر نهادینه شدن و توجه به بهداشت عمومی در نسل جدید تاکید کرد و یکی از راهکارهای کاهش مصرف کالاهای آسیب رسان را اخذ مالیات و عوارض عنوان کرد.

دکتر هاشمی کاهش استفاده از روغن پالم و عدم استفاده از آن در صنایع لبنی را از جمله اقدامات موثر در حوزه غذا در سال ۹۳ عنوان کرد.

افزایش دو برابری اقلام دارویی در روستاهای کشور

وزیر بهداشت همچنین، با اشاره به اینکه در روستا‌ها میزان اقلام دارویی نسبت به گذشته ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه در سال ۹۳ توانستیم کمبود شدید برخی از واکسن‌ها مثل فلج اطفال را جبران کنیم و موفق به اضافه شدن واکسن پنجگانه (پنتاوالان) به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان شدیم.

وی همچنین، با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تقریبا کمبود پزشک جبران شده است، افزود: در بیمارستان‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر توانستیم پزشکان متخصص رشته‌های پایه را مستقر کنیم.

تحت پوشش قرار گرفتن ۵. ۲ میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین

هاشمی یکی از اقدامات خوب دیگر را سرشماری حاشیه نشینان شهرهای بزرگ بیان کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹ میلیون نفر حاشیه نشین داریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از این تعداد، حدود ۵. ۲ میلیون نفر تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی و درمانی قرار گرفته‌اند، افزود: به ازای هر هزار نفر یک نفر کار‌شناس سلامت و به ازای هر ۵۰ هزار نفر، ۳ نفر پزشک، دندانپزشک و کار‌شناسان سلامت روان و تغذیه در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند و ارایه خدمت می‌کنند.

هاشمی همچنین، با اشاره به اینکه برای شهرهای بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز بهداشتی و درمانی ایجاد شده است، افزود: به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه بهداشتی و درمانی ایجاد شده است و از مجموع ۳ پایگاه بهداشتی- درمانی، یک مرکز بهداشتی درمانی ایجاد می‌شود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۴ همه حاشیه نشینان کشور را تحت پوشش خدمات بهداشتی- درمانی قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز