خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شهرداری حاشیه نشینی را ساماندهی کند/ رشد آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۶۳۵

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: وقتی درآمد شهر به شهرداری‌ها می‌رسد؛ قطعا وظیفه دارند که وضعیت حاشیه نشینی را سامان‌دهی کنند.

علیرضا منادی سپیدان در گفت‌و‌گو با ایلنا با تاکید بر اینکه با حاشیه نشینی باید ریشه‌ای برخورد شود، گفت: اول باید مشخص شود که چه افرادی حاشیه نشین هستند تا بتوان با در نظر گرفتن شرایط آن‌ها برای معضل حاشیه نشینی فکری کرد.

نمایند تبریز در مجلس با اشاره به اینکه حاشیه نشین ها اکثرا کسانی هستند که از شهر‌های کوچک و روستا‌ها به حاشیه‌ها مهاجرت کرده‌اند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که فرد امکاناتی را که برای زندگی در محل سکونت قبلی نیازمند آن بوده، در اختیار نداشته است.

منادی سپیدان گفت: بعد از انقلاب طبق فرمان امام، روستا‌ها دارای امکاناتی چون برق، آب، جاده و مدرسه شدند اما با پیشرفت شهر‌ها دیگر این امکانات جواب‌گوی نیاز روستا نشین‌‌ها نیست.

به گفته وی بررسی افزایش مهاجرت از روستا به حاشیه شهر‌ها نشان می‌دهد؛ علاوه بر امکانات رفاهی بحث اشتغال و د رآمد افراد نیز از دیگر دلایلی است که مهاجرت به شهر‌ها را افزایش داده است.

این نماینده مجلس گفت: از این رو علاوه بر توسعه امکانات رفاهی باید به وضعیت اشتغال افراد در شهر‌های کوچک و روستا‌ها نیز توجه شود.

منادی سپیدان تصریح کرد: شاهد این هستیم که در حاشیه شهر‌ها جمعیت زیادی با امکانات کم زندگی می‌کنند؛ بنابر این مشخص است که افراد اگر شرایط مناسبی داشتند، به حاشیه شهر‌ها مهاجرت نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی در حاشیه شهر‌ها وجود دارد، افزود: اگر به وضعیت حاشیه‌شهر‌ها توجه نشود، آسیب‌های اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت.

این نماینده مجلس افزود: این نکته از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که رشد جمعیت در حاشیه‌شهر‌ها زیاد است. خانواده‌ها جمعیت بیشتری دارند و بچه‌های آن‌ها در فضای فرهنگی نامناسبی رشد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نیز به دلیل مشکلات مالی و تلاش برای تامین معاش زندگی توجه کمتری به پرورش فرزندان خود می‌کنند و همین مساله سبب می‌شود که آسیب‌های اجتماعی به صورت تصاعدی در این مناطق رشد کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تلاش همه ما باید بر پیشگیری باشد، افزود: تا کنترل این مسئله از سوی مسئولین خارج نشده است، نیازمند اقدام هستیم. در غیر این صورت هزینه بیشتری را باید برای این بی‌توجهی پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر زندانی‌ها از افرادی هستند که در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند، گفت: سامان دادن حاشیه نشینی بر عهده شهرداری‌ها است. وقتی درآمد شهر به شهرداری‌ها می‌رسد؛ قطعا وظیفه دارند که وضعیت حاشیه نشینی را سامان‌دهی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز