خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره خدمات بیمارستانی سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با ایلنا:

پروتزهای مورد نیاز بیماران اختلال هویت جنسی تحت پوشش بیمه نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۶۳۲

رئیس اداره خدمات بیمارستانی سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: بیماران اختلال هویت جنسی تا حدودی در کشور تحت پوشش بیمه هستند.

محمدمهدی تدین درباره وضعیت درمان بیماران اختلال هویت جنسی به خبرنگار ایلنا گفت: این بیماران پوشش بیمه‌ای دارند و می‌توانند؛ بیمه شده یکی از سازمان‌های بیمه گر باشند. مهم این است که خدماتی که این بیماران نیاز دارند، تحت پوشش سازمان بیمه گر قرار دارد یا خیر.

وی افزود: این بیماران مشکل‌شان در سطح کروموزومی است، به همین دلیل آزمایش‌های تشخیص بیماری اختلال هویتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

تدین گفت: عمل‌های جراحی که ممکن است؛ این افراد برای رفع ابهام جنسی با تشخیص پزشکی قانونی نیاز داشته باشند، شاید بیمه نباشد.

وی گفت: بخشی از عمل‌های جراحی‌ این افراد مربوط به دستگاه تناسلی است که بخشی از آن تحت پوشش بیمه است. برخی از این افراد هم نیازمند استفاده از پروتز هستند که برخی از این پروتز‌ها تحت پوشش بیمه نیست و باید به صورت آزاد تهیه شود.

رئیس اداره خدمات بیمارستانی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه عمده داروی این بیماران عمدتا داروهای هرمونی و تحت پوشش بیمه است، افزود: ممکن است؛ در طول درمان، این افراد نیازمند استفاده از مکمل‌های دارویی باشند که این دارو‌ها به دلیل تجاری بودن تحت پوشش بیمه نیست.

تدین درباره عمل جراحی این افراد و هزینه بالای آن گفت: مشکلی که ما و خود بیماران با آن مواجه هستیم، این است که این بیماران تمایل دارند که  عمل جراحی آنها در فضای خصوصی انجام شود.

رئیس اداره خدمات بیمارستانی سازمان بیمه سلامت افزود: بیمارستان‌های عمومی توان ایجاد چنین فضایی برای این بیماران را ندارند و اتاق‌ها چند تخته هستند. به همین دلیل ترجیح این بیماران این است که در بیمارستان‌های خصوصی عمل شوند.

وی گفت: پیگیری‌هایی که ما در ۱۴ سال اخیر داشته‌ایم، نشان می‌دهد؛ علی رغم اینکه قانون تاکید کرده است که تمامی بیمارستان‌ها با بیمه‌ها قرار داد ببندند، بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی با سازمان‌های بیمه گر طرف قرار داد نشده‌اند. از همین رو عدم همکاری بیمارستان خصوصی با سازمان بیمه گر سبب می‌شود که هزینه عمل جراحی این افراد بالا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز