خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیمارستان‌های فرسوده از نظر امکانات نا‌مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۶۳۱

یک کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی گفت: بیمارستان‌های فرسوده از نظر امکانات نا‌مطلوب است، به همین دلیل بیماران برای آسایش بیشتر به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

رضا تویسرکان منش در گفت‌وگو با ایلنا درباره فرسوده بودن بیمارستان‌ها و تاثیر آن بر اعتبار بخشی بیمارستان‌ها گفت: در استاندارد بخشی ملی ایران متاسفانه سهم ساختار، فیزیک و تجهیزات بسیار کم و تنها در حد ۱۵ درصد است.

این کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی افزود: بنابراین بیمارستان می‌تواند؛ ساختار فرسود‌ه ای داشته باشد و بر مبنای مستندات و گردش کار‌ها رتبه خوبی نیز دریافت کند.

به گفته وی اکنون خیلی از بیمارستان‌هایی که در تهران رتبه خوب گرفته‌اند، ساختار فرسوده‌ای داشته‌اند، در حالی که این در دنیا مرسوم نیست و ساختار پیش نیاز است.

تویسرکان منش درباره اینکه فرسودگی بیمارستان تا چه میزان بر عملکرد بیمارستان تاثیرگذار است، گفت: فرسودگی بیمارستان بر خیلی از مسائل همچون رضایتمندی، کنترل عفونت‌های بیمارستانی، ایمنی بیمار و کیفیت خدمات تاثیرگذار است.

وی مناسب بودن بیمارستان را بر سلامت بیمار بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: البته اگر بیمارستانی تجهیزات و ساختمان مناسبی داشته باشد، اما نیروی کارآمد و متخصص نداشته باشد، نیز با مشکل مواجه است. به همین دلیل بررسی فرسودگی بیمارستان در اعتبار بخشی لازم است، اما قطعا کافی نیست.

کار‌شناس استانداردهای مدیریت بیمارستانی گفت: امسال به دلیل اجرایی شدن طرح تحول سلامت و توجه به هتلینگ بیمارستان‌ها، ‌اگر به برخی از بیمارستان‌های دولتی بروید؛ متوجه بازسازی برخی از بخش‌های بیمارستانی می‌شوید، که این اقدام به دلیل بودجه‌ای بود که برای این موضوع در نظر گرفته شد.

تویسرکانی منش گفت: به هر طریق بیمارستان‌های دولتی عمدتا بیمارستان‌های فرسوده‌ای هستند و اینکه برخی مردم از بیمارستان‌های دولتی استقبال نمی‌کردند، همین موضوع بوده است.

وی گفت: چرا که بیمارستان‌های فرسوده از نظر امکانات نا‌مطلوب است، به همین دلیل بیماران برای آسایش بیشتر به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

تویسرکانی منش درباره فعالیت بخش خصوصی در حوزه سلامت نیز گفت: در حقیقت سرمایه گذاری در بخش سلامت کشور به صرفه نیست. یعنی ساخت، تاسیس و راه اندازی بیمارستان‌ها به قدری بودجه بالایی می‌خواهد که اگر این بودجه در هر جای دیگری سرمایه گذاری شود، چندین برابر سود نصیب فرد می‌کند.

وی افزود: الان نزدیک به صد و ده هزار تخت در کشور داریم که بیش از ۹۰ هزار تخت، دولتی است. اگر بخش‌های نظامی و بانک‌ها را هم از این تعداد از تخت‌ها کم کنیم، متوجه می‌شویم که بخش خصوصی درصد ناچیزی از تعداد تخت‌های بستری را به خود اختصاص می‌دهد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه علت این مساله عدم جذابیت سرمایه گذاری در این حیطه است، گفت: درشرایط فعلی و با اجرا شدن طرح تحول سلامت که هزینه بیمارستان‌های دولتی کم شده، مریض از بخش خصوصی به دولتی وارد شده است و همین مساله سبب می‌شود که بخش دولتی غیر فعال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز