خبرگزاری کار ایران

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران:

احیای دریاچه ارومیه خط مقدم ما برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی است

کد خبر : ۲۶۱۳۹۰

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران اظهار کرد: سازمان ملل متحد در حل تمامی چالش‌های زیست محیطی از ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گری لوئیس در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان سازمان ملل متحد، دولت ژاپن و سازمان حفاظت از محیط زیست برای طرح فاز دوم احیای دریاچه ارومیه گفت: ما با چالش‌های زیست محیطی بسیاری در خاورمیانه روبرو هستیم، اما احیای دریاچه ارومیه خط مقدم ما برای مقابله با این چالش‌ها شده است.

وی ادامه داد: راه‌حلهای مختلفی برای حل مسئله دریاچه ارومیه مطرح شده است، از جمله آنکه این دریاچه را به حال خود بگذاریم تا خشک شود و نمکهای آن را استخراج کنیم اما تمامی ما اعتقاد داریم که درجهت حفظ این دریاچه کمک کنیم.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران اظهار کرد: مدت زمان زیادی طول کشیده تا سطح آب دریاچه ارومیه کاهش پیداکرده است و زمان زیادی نیز طول می‌کشد تا این مشکل حل شود، در این شرایط تمامی کمک‌ها مورد نیاز خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت ایران تلاش زیادی را برای توقف جریان خشک شدن دریاچه ارومیه کرده است، افزود: در 10 سال گذشته سازمان ملل در این زمینه کمکهای بسیاری کرده و اکنون دوستان جدیدی نیز به ما ملحق شده اند و مفتخریم که دولت ژاپن وارد این مسئله شده است.

لوئیس اظهار کرد: سال گذشته دولت ژاپن یک میلیون دلار برای احیای دریاچه ارومیه اهدا کرده و امسال نیز با یک میلیون دلار جدید آمده است با این کار دولت ژاپن نه تنها دوستی خود را به ایران نشان داده و عملی کرده بلکه توجه ویژه خود را به محیط زیست نیز نشان داده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ده درصد از روستاهای حوزه آبریز دریاچه ارومیه تحت پوشش قرار می گیرند و 185 میلیون مترمکعب آب می‌تواند؛ وارد دریاچه ارومیه شود هر چند که برای احیای دریاچه ارومیه به میلیارها مترمکعب آب نیاز است.

وی در پایان اشاره کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند مطمئن باشد که سازمان ملل متحد در حل تمامی چالش‌های زیست محیطی از این کشور حمایت خواهد کرد. امیدواریم که جامعه بین الملل نیز در این زمینه به کمک ما بیاید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز