خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان ملل متحد،‌ ژاپن و سازمان حفاظت از محیط زیست

کد خبر : ۲۶۱۳۸۳

تفام‌نامه اجرای فاز دوم طرح احیای دریاچه ارومیه میان سازمان ملل متحد دولت ژاپن و سازمان حفاظت از محیط زیست امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان ملل متحد،‌ کشور ژاپن و سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای اجرای فاز دوم پروژه احیای دریاچه ارومیه با مشارکت جوامع محلی گفت: مرحله اول این طرح با کارنامه قابل قبولی انجام شد.

وی ادامه داد: نجات دریاچه ارومیه انگیزه بین‌المللی و جهانی را برانگیخته که این مسئله بسیار ارزشمند است و نماد صلح و دوستی میان ملل و حس مشترکی برای نجات طبیعت درکره زمین است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی در سال 93 توجه ویژه ای را به بحث تالاب‌ها داشته است. احیای تالار حورالعظیم اتفاق بسیار مهمی بود که کماکان در حال ادامه است و این تالاب در حال آبگیری است همچنین دریاچه هامون امسال 8 ماه از سال را آب داشته است و موانع موجود بر سر راه آبگیری این دریاچه رفع شده است. امسال نیز سفری بر روی تالاب‌ها به همراه نماینده سازمان ملل،‌ سفیر ژاپن وسفیر افغانستان به این منطقه داشتیم که بسیار مهم بود.

ابتکار افزود: برنامه اجرایی نجات تالاب انزلی نیز آغاز شده و در دستور کار استان گیلان قرار گرفته است. همچنین اقدامات خوبی با همت مردم محلی برای حفظ دیگر تالابها همچون بختگان، گاوخونی، شادگان، پریشان و .... شده که از جمله آنها می‌توان به توقف چاههای غیر مجاز در این منطقه اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌هایی با نگاه عملی و جلب مشارکت مردمی در جهت حفظ تالاب ها گفت: در این مرحله 34 روستا به فاز قبلی اضافه شده و 75 روستا در حوزه آبریز دریاچه ارومیه تحت پوشش قرارمی گیرد. امیدواریم اعتبارات لازم برای طرح ها تخصیص پیدا کند.

ابتکار ادامه داد: در حال حاضر 10 درصد از روستاهای دریاچه ارومیه با اجرای این طرح تحت پوشش قرار می گیرند که امیدواریم در سال 94 این مقدار به 30 درصد برسد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: امیدواریم این حرکت نقش موثری برای احیای هر چه سریعتر دریاچه ارومیه و زیستگاههای ارزشمند اطراف آن با کمک سازمانهای مردم نهاد و رسانه‌ها داشته باشد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز