خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اعتراض معلمان به وجود تبعیض‌هاست/ نظام پرداخت هماهنگ باید اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۲۲۵

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه هنوز لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت به مجلس ارسال نشده است، اظهار داشت: بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: به نظر می‌رسد؛ آموزش و پرورش می‌خواهد، اجرایی کردن این طرح را از هفته بزرگداشت معلم در سال آینده آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق و مزایایی که در طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده آن چیزی نیست که فرهنگیان مطالبه می‌کنند، خاطرنشان کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان که معلمان را در ۴ رتبه تقسیم می‌کند، شامل عده‌ای خاص می‌شود و همه آنها را در بر نمی‌گیرد. فرهنگیان با ارائه پژوهش و مقاله و... می‌توانند در رتبه‌های پیش بینی شده قرار بگیرند که این پیش شرط‌ها کار را برای فرهنگی سخت می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: درخواست معلمان این است که نظام پرداخت هماهنگ باید در آموزش و پرورش اجرا شود؛ یعنی مانند سایر کارکنان دولت حقوق بگیرند.

خسروی با تاکید بر اینکه مجلس برای اجرای نظام پرداخت هماهنگ در آموزش و پرورش خلا قانونی و مشکلی ندارد، تصریح کرد: اجرای این نظام یک کار اجرایی و مربوط به دولت است، اما مجلس در حیطه وظایف خود در این خصوص اعلام آمادگی می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اعتراض معلمان به دلیل وجود تبعیض‌هاست؛ به طور مثال در یک سازمان یا وزارتخانه دولتی وقتی یک نفر بازنشسته می‌شود، پاداش بازنشستگی‌اش دو برابر یک فرهنگی است.

خسروی به تشریح اقدامات مجلس در راستای افزایش بودجه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در بودجه ۹۴ با همکاری و هماهنگی با ۵۰ نماینده دیگر، حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حق و حقوق فرهنگیان اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش صرفه جویی بخش‌های دولتی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان و در بخش عوارض گاز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۴ به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

خسروی با اشاره به بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال ۹۴ این بودجه را اقدامی مثبت در جهت اهمیت به دستگاه تعلیم و تربیت ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز