خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با ایلنا هشدار داد:

سهل‌انگاری مسافران در خاموش کردن آتش، حوادث ناگواری به بار می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۲۱۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از مسافران نوروزی درخواست کرد که درصورت روشن کردن آتش در بین مسیر یاجنگل ها پیش از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان پیدا کنند.

ناصر مهردادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات اداره کل محیط زیست استان مازندران در ایام نوروز گفت: از آنجا که تعداد مسافرین ایام نوروز چندین برابر روزهای عادی و حتی تعطیلات بین سال است، اقدامات ویژه‌ای را برای این ایام در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران ادامه داد: نیرو‌های اداره کل محیط زیست استان مازندران برای آماده باش در این ایام ساماندهی شده‌اند و عملیات پاکسازی مناطق از آلودگی‌های زیست محیطی نیز با هماهنگی فرمانداران، شهرداران و استاندار مازندران صورت گرفته است.

وی ضمن هشدار در مورد خطر آتش سوزی در جنگل‌ها به دلیل سهل انگاری مسافران در ایام نوروز اظهار کرد: از مسافران تقاضا می‌کنیم که در صورت روشن کردن آتش در بین راه یا در جنگل‌ها حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شوند و سپس محل را ترک کنند، زیرا سهل انگاری در این زمینه حوادث بسیار ناگواری را پیش خواهد آورد.

مهردادی در پاسخ به اینکه آیا در ایام تعطیلات نوروز برنامه‌ای برای مقابله با تصرف غیرقانونی منابع طبیعی و زمین خواری در دستور کار دارید، گفت: همواره نظارت دقیقی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از این گونه اقدامات در طول سال وجود دارد که این اقدامات در طول نوروز نیز ادامه خواهد داشت، اما تصرفات در مناطق آزاد در شرح وظایف اداره حفاظت محیط زیست نیست و این سازمان نمی‌تواند؛ مستقیما به این گونه تخلفات ورود پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز