خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان مطرح شد:

ایجاد قرارگاه واکنش سریع برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل گلستان در نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۱۹۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان ضمن تشریح اقدامات خود در ایام نوروز در جهت حفاظت از محیط زیست این استان گفت: ایجاد قرار گاه واکنش سریع برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل گلستان یکی از اقدامات ما در این ایام است.

اسماعیل مهاجر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در ایام نوروز گفت: از آنجایی که آتش سوزی پارک ملی و مناطق حفاظت شده به دلیل سهل انگاری برخی گردشگران یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در ایام مختلف به ویژه در فصل سفر است، گشت‌های سیاری را در داخل پارک و در استان ایجاد کرده‌ایم تا نظارت دائمی بر منطقه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین قرارگاه واکنش سریع در درون پارک برای جلوگیری از آتش سوزی، شکار و همچنین راهنمایی مسافرین ایجاد شده است.

مهاجر افزود: در برخی مسیرهای مناطق حفاظت شده هم در حال برپایی چادرهای آتشبان با کمک تشکل‌های مردم نهاد هستیم تا در جهت کشف آتش سوزی بتوانیم به سرعت اقدام کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در مورد تعمیر برخی تابلو‌ها و گارد ریل‌های جاده جنگل گلستان که پیش از این در حوادث مختلف همچون آمدن سیل از بین رفته بود، گفت: وزارت راه و شهرسازی برخی از تابلو‌ها را درست کرده است، اما در مورد گاردریل‌های جاده، از آنجا که اقدامی زمان بر است، ما خودمان با ایجاد برخی موانع طبیعی، گاردهای موقتی را ایجاد کرده‌ایم تا اتومبیل‌ها نتوانند، وارد برخی مناطق حفاظت شده وپارک ملی شوند و پس از عید این موانع را بر می‌داریم تا وزارت راه شهر سازی گاردریل‌های دائمی را ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز