خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد:

رویکرد جدید آموزش ‌و پرورش؛ آموزش همراه با تولید و کارآفرینی

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۱۹

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش از رویکرد جدید آموزش‌وپرورش؛آموزش همراه با تولید و کارآفرینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده استان سمنان در عرصه کنکور،‌المپیاد و تربیت بدنی اظهار داشت: آموزش‌وپرورش یک دستگاه اجرایی مشابه سایر دستگاه‌ها نیست. مسئولیت و رسالت آموزش‌وپرورش باعث شده که همه مسئولان کشور به آن نگاه ویژه داشته باشند و طبق سخنان مقام معظم رهبری تمام دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و لازم است این دیدگاه به گونه‌ای پیش رود که آموزش‌وپرورشی پویا، خلاق و کارآفرین را شاهد باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ضرورت آموزش همراه با تولید و کارآفرینی گفت: آموزش‌وپرورش این روند را مدنظر دارد به گونه‌ای که در جشنواره خوارزمی ۲۵ هزار طرح دانش‌آموزی ارائه شده است.

وی افزود:‌استان سمنان در بین استان‌های کشور در جایگاه ممتازی قرار دارد و در یک رقابت فشرده در بین سه استان برتر قرار گرفته است و این نشان می‌‌دهد که مجموعه‌ای از عوامل به امر تعلیم و تربیت همت گماشته‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌اگر افراد آموزش‌ها و اطلاعات را کسب کنند اما این موارد کمکی به زندگی آنها نکند، آموختن اثربخشی لازم را نخواهد داشت پس آموختن برای زیستن و باهم زیستن ضرورت دارد در واقع آموزش‌وپرورش به عنوان تولید کننده دانش در جهت مفاهیمی مثل یادگیری مبتنی بر پژوهش گام خواهد برداشت تا شاهد موفقیت‌های بعدی باشیم.

زرافشان ادامه داد: هم‌اکنون انتظار جدیدی از آموزش‌وپرورش مطرح است که در تهیه سند تحول بنیادین از منظر ابعاد وجودی انسان به آن توجه شده است و اگر دانش را یکی از ابعاد سند تحول بدانیم با توجه به پیش بینی 6 ساحت در وجود انسان لازم است به همه ابعاد مانند ساحت زیباشناختی و هنر و ساحت اقتصادی به عنوان نقش‌های مثبت در عرصه‌های مختلف فرهنگی،‌اجتماعی و اقتصادی توجه کنیم.

وی اظهار داشت:‌به عنوان مثال آموزش همراه با تولید و کارآفرینی ناظر به این موضوع است که توجه دیگران را برمی‌انگیزد و امروز انتظار از آموزش‌وپرورش به گونه‌ای تعریف می‌شود که نه تنها به رشد علمی فرد کمک می‌کند بلکه باید دانش دریافت شده را برای رشد جامعه، تولید علم و تولید هنر استفاده کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌خوشبختانه آموزش‌وپرورش با توجه به چنین روندی، جشنواره‌ها و المپیادهای علمی را برای شناسایی دانش‌آموزانی که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند، فراهم کرده است. امروزه در جشنواره خوارزمی بیش از 25 هزار طرح دانش‌آموزی مطرح است که یکی از آنها فناوری نانو است و استان‌هایی همچون بوشهر و سمنان در این زمینه موفق بوده‌اند.

زرافشان افزود:توجه به مراکز علمی کشور و استفاده از پژوهش سراهای دانش‌آموزی نیز جزو موفقیت‌هایی است که در سراسر کشور پاسخی به نیاز دانش‌آموزان بوده است و گزارش پژوهش‌سراها نشان می‌دهد که مسیر پژوهش در بخش دانش آموزی به خوبی دنبال شده است. امروزه پژوهش سراها یک برند اختصاصی در آموزش‌وپرورش ایران است و در هیچ کشوری چنین توجهی نبوده و این دستاورد قابل ارائه به سایر کشورهاست.

وی بیان کرد: از این مباحث در وزارت آموزش‌وپرورش کم نیست از جمله شورای مدرسه، انجمن‌ها و تشکل‌های درون مدرسه و مجلس دانش‌آموزی که این مجلس فقط در چند کشور دنیا وجود دارد. جشنواره فیلم رشد نیز هنرمندان آینده کشور را تامین می‌کند و می‌‌تواند تاثیر عمیقی را بر جامعه داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: با توجه به نگاه جدید به مدرسه انتظار می‌رود که مدرسه از کلاس درس فراتر برود که یکی از کلید واژه‌های اساسی تنوع محیط‌های یادگیری است محیط‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها،‌کارگاه‌های مرکزی و پژوهش سراها همه برای پاسخ دادن به محیط یادگیری و منابع یادگیری است و طبیعی خواهد بود که کتاب درسی حد مشترک عمومی بوده و دانش‌آموزان باید از محیط‌های متنوع یادگیری بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز