خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد:

ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری ماهی قرمز، سمندر و لاک پشت

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۸۰۳

رئیس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با متخلفان خرید، فروش و نگهداری ماهی قرمز، سمندر لرستانی و لاک پشت برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیر عباس احمدی با اعلام این خبر افزود: هر ساله در آستانه سال نو، خرید و فروش حیوانات به ویژه گونه‌های آبزی همچون ماهی قرمز، انواع سمندر‌ها بویژه سمندر لرستانی و انواع لاک پشت رونق پیدا می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه خرید، فروش، نگهداری و عرضه جانوران وحشی بدون مجوز از ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود تصریح کرد: مهم‌ترین گونه‌ای که در این فصل در بازار‌ها خرید و فروش می‌گردد سمندر لرستانی و انواع لاکپشت‌ها است که گونه‌هایی آندمیک و در حال انقراض می‌باشد و خرید و فروش آن‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط ماموران برابر قانون برخورد خواهد شد. 

احمدی در ادامه با بیان اینکه سمندر کوهستانی لرستان به عنوان نماد تنوع زیستی استان لرستان انتخاب شده است، افزود: این گونه در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در رده حفاظتی در آستانه انقراض قرار دارد و در صورت ادامه تخریب زیستگاه و خرید و فروش در آینده‌ای نزدیک، این سمندر در طبیعت منقرض خواهد شد. 

وی به مهم‌ترین عوامل تهدید سمندر‌ها در ایران اشاره کرد و بیان داشت: صید، انتقال، خرید و فروش سمندر‌ها به منظور نگهداری در خانه، تخریب زیستگاه و آلوده شدن منابع آب از جمله این عوامل است. 

احمدی همچنین با اشاره به اینکه ماهی قرمز بومی کشور ایران نیست خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت خرید این ماهی، در زمان رهاسازی می‌توانند این ماهی‌ها را در استخر پارکهای شهری و یا استخر پارک طبیعت پردیسان‌‌ رها نموده و از رهاسازی آن‌ها در رودخانه‌ها و آبهای سطحی خودداری کنند. 

رئیس اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان از شهروندان خواست تا در آستانه سال نو با شعار «ما سمندر‌ها را نمی‌خریم، سمندر‌ها در هفت سین ایرانیان جای ندارد» از خرید و در اسارت نگهداشتن این حیوانات خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز