خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

هنوز مردم متوجه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نشده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظرم هنوز مردم متوجه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از تعدادی شعب اخذ رای بازدید کردم، گفت: به نظرم هنوز مردم متوجه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نشده‌اند و نمی‌دانند که می‌توانند؛ در انتخابات شرکت کرده و معتمدین محل را انتخاب کنند.

وی افزود: لازم است مردم سریع‌تر به شعب اخذ رای مراجعه کنند تا بتوانند معتمدین محل خود را انتخاب کرده و با خرد جمعی محله خودشان را آباد‌تر و بهتر کنند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم حضور گسترده‌تر مردم در این انتخابات گفت: شورایاری‌ها چشمان شورای شهر در محلات هستند و باعث می‌شوند که شورای شهر با محلات ارتباط بهتری داشته باشند.

چمران با اشاره به اینکه بهتر است؛ ارگانهای فرهنگی در محلات در کنار یکدیگر قرار بگیرند، گفت: این همکاری سبب می‌شود که اقدامات فرهنگی در محلات بهتر صورت بگیرد به همین دلیل ما اصرار داریم، که شورایار‌ها با مساجد و دیگر مراکز فرهنگی ارتباط داشته باشند.

چمران در پاسخ به این سوال که از شورایار‌ها و مدیریت شهری چه توقع دارید، گفت: شورایار‌ها به عنوان مدیران محله نمی‌توانند، در پروژه‌های کلان شهری وارد شوند، اما می‌توانند مشکلات محله خود را پیگیری کنند، توقع ما نیز از شورایارها همین است، آن‌ها باید مشکلات محله‌شان را شناسایی کرده و آن را پیگیری کنند.

چمران در تشریح وضعیت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: بحث نظارت یک بحث تضمینی است و به همین دلیل برخی افراد از سوی هیات نظارت انتخاب شدند، تا در کنار هیات اجرایی بحث نظارت بر انتخابات را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه ‌آنچه ما توصیه می‌کنیم، رفتار صمیمانه هیات نظارت با مردم و اعضای هیات اجرایی است، گفت: آنچه توقع داریم؛ اجرای دقیق قوانین و نظارت مناسب بر روند رای‌گیری است.

 

کد خبر : ۲۵۹۹۹۱