خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش به انتخاب ناعادلانه نخبگان توسط دانشگاه‌ها/ رضایت دانشجویان باید تامین شود

آیین نامه‌ای طراحی شده که براساس آن دانش‌آموختگان بر‌تر از این پس توسط دانشگاه‌ها انتخاب و برای گرفتن تسهیلات به بنیاد معرفی می‌شوند؛ این در حالی است که پیش از این صلاحیت دانش‌آموختگان بر‌تر توسط بنیاد بررسی می‌‍شد.

سعید سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درباره نارضایتی و گله برخی دانشجویان از ساز و کار انتخاب نخبگان و استعدادهای بر‌تر توسط برخی دانشگاه‌ها، با تایید این مطلب، اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای بنیاد روز به روز در حال افزایش و خانواده بنیاد در حال بزرگ شدن است، آیین‌نامه‌ها را تغییر دادیم.

وی ادامه داد: با تغییر آیین نامه‌ها مقدار زیادی از کار‌ها را به دانشگاه‌ها برون سپاری کردیم؛ چرا که بیشتر نخبگان ما دانشجویان هستند، بنابرین انتخاب برترین‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کردیم. دانشگاه‌ها لیست دانشجویان را به ما ارائه می‌دهند و ما تسهیلات لازم را به آنها پرداخت می‌کنیم.

سهراب‌پور خاطرنشان کرد: در جهت راحت شدن کار‌ها ما این طرح را اجرا کردیم؛ اما چون این طرح به تازگی در دانشگاه‌ها اجرا شده است، دانشگاه‌ها به نوعی توجیه نیستند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه با گذشت زمان این اشکالات رفع می‌شود، گفت: معیارهای انتخاب برترین‌ها مشخص است و دانشگاه‌ها باید به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، افتخارات دانشجویان در کنکور و المپیاد‌ها توجه کنند.

وی ادامه داد: این مسئولیت به تازگی به دانشگاه‌ها واگذار شده و با اشکلات زیادی همراه است، اما به طور حتم در ادامه این روند اشکلات رفع خواهند شد و رضایت دانشجویان تامین می‌شود.

وی درباره طرح جدید بنیاد برای دانش آموختگان بر‌تر نیز گفت: آیین‌نامه‌ای طراحی شده که براساس آن دانش‌آموختگان بر‌تر از این پس توسط دانشگاه‌ها انتخاب و برای گرفتن تسهیلات به بنیاد معرفی می‌شوند؛ در حالی که پیش از این صلاحیت دانش‌آموختگان بر‌تر توسط بنیاد بررسی می‌‍شد.

کد خبر : ۲۵۹۹۲۸