خبرگزاری کار ایران

برخورد پلیس راهور با رانندگان متخلف چهارشنبه آخر سال

کد خبر : ۲۵۹۹۰۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره چهارشنبه آخر سال، گفت: در این روز، پلیس راهنمایی و رانندگی پوشش ترافیکی معابر را انجام خواهد داد و با خودروهایی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند، برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار " تیمور حسینی"صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسائل زیست محیطی یکی از مباحث جدی است که همیشه مورد تاکید مسئولان و گلایه مردم بوده، اظهار داشت: ماموران پلیس راهور تهران با بیش از 290 هزار وسیله نقلیه دودزا برخورد کردند.

وی با تاکید بر اهمیت خطوط ویژه و اعتقاد پلیس مبنی بر تقویت حمل و نقل عمومی به جهت استقبال مردم، گفت: پوشش خطوط ویژه در دستور کار است؛ بیش از 69 هزار مورد اعمال قانون و 17 هزار و 609 وسیله نقلیه متوقف شدند.

رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد: بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز در ساعات یک بامداد، 6 صبح و 13 ظهر به ثبت رسیده است.

سردار حسینی با اشاره به طرح ضربت شبانه در بزرگراه های تهران، گفت: این طرح بی وقفه هفته ای دو شب اجرا شده و کماکان ادامه دارد؛ در این طرح با یک میلیون و 260 هزار تخلف حادثه ساز نظیر حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب و... برخورد شد.

این مقام ارشد انتظامی به توقیف بیش از 98 هزار وسیله نقلیه به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز در این طرح اشاره کرد و گفت: قطعاً طرح ضربت شبانه در بزرگراه های تهران یکی از برنامه های این پلیس در سال 94 خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، "آموزش" را یکی از اقدامات موثر پلیس در راستای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار رانندگان عنوان کزد و گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون و 58 هزار نفر از سوی پلیس مورد آموزش قرار گرفتند.

سردار حسینی درباره چهارشنبه آخر سال گفت: در این روز، پلیس راهنمایی و رانندگی پوشش ترافیکی معابر را انجام خواهد داد و با خودروهایی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند، برخورد قانونی خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با کاهش 87 نفری متوفیان ناشی از تصادف و 13 درصدی این کاهش توانست رتبه اول را در بین تمام پلیس‌های راهور استان‌ها کسب کند.

وی به همکاری خوب و موثر اصحاب رسانه با پلیس و تحقق بخش اقبل توجهی از اهداف راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت:نیروی انتظامی در واقع یک هدف راهبردی تحت عنوان " پلیس جامعه محور " را برای خود طراحی کرده که در این راهبرد نقش رسانه نقش بی‌بدیلی است؛ با در نظر گرفتن پلیس جامعه‌محور، بار سنگین‌تری را بر دوش خواهیم داشت، زیرا باید سیاست و راهبرد را جامعه‌محور در نظر بگیریم که این امر مستزلم کمک آحاد مردم و اصحاب رسانه در این بین است تا پلی را بین پلیس و مردم برای ایجاد رابطه ایجاد کنند.

سردار حسنی، کاهش تلفات رانندگی را یکی از مهمترین اهداف راهور و نیروی انتظامی بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری عنوان کرد و افزود: در این راستا راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اهتمام همه دستگاه‌ها و حمایت‌های بین‌بخشی توانست در سالجاری با کاهش 88 نفری متوفیان در تصادفات رانندگی مواجه باشد.

به گفته این مقام انتظامی، کاهش 13 درصدی کشته های ناشی از تصادفات طبق آمار پزشکی قانون و کسب رتبه اول در بین تمام پلیس‌های راهور استان‌ها از جمله افتخارات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است.

وی با بیان اینکه در 11 ماهه امسال 591 نفر تلفات ناشی از حوادث رانندگی در مناطق 22 گانه تهران بزرگ بوده اند، گفت: این میزان نسبت به سال 92، 13 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، آمار تصادفات جرحی را نسبت به سال گذشته 688 نفر و 4 درصد کاهش عنوان کرد و گفت: در تصادفات خسارتی نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته‌ایم.

حسینی با بیان اینکه از 591 نفر تلفات سوانح، 167 نفر موتورسوار، 56 نفر راننده، 294 نفر عابر پیاده و 74 نفر سرنشین خودرو بوده‌اند، تصریح کرد: راکبان موتورسوار و عابرین پیاده بالای 70 درصد از تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند که در این بین، 504 نفر مرد و 87 نفر زن بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: طی این مدت، 166 نفر در صحنه حادثه جان خود را از دست داده‌اند؛ 88 نفر حین انتقال و 337 نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند؛ متأسفانه عدد فوت در بیمارستان بالاست و با توجه به این مطلب که تمرکز تمام مراکز درمانی در تهران بزرگ است، این عدد بالا زنگ خطری برای ما به شمار می آید.

وی، پوشش ترافیکی سطح شهر به دلیل افزایش خرید مردم و پنجشنبه آخر سال را از برنامه های مهم پلیس راهور در روزهای پایانی سال عنوان کرد و افزود: پنجشنبه و جمعه آخر سال با شروع تعطیلات مصادف است، البته امروز و فردا نیز آمار با افزایش آمار مراجعات به بهشت‌زهرا مواجهیم که از ساعت 4 صبح امروز تمام مسیر منتهی به بهشت‌زهرا تحت پوشش پلیس راهور درآمده است؛ طبق آخرین اخبار به دلیل پیش‌بینی به موقع پلیس راهور، وضعیت مطلوبی را شاهد بوده‌ایم که همین طرح، فردا صبح و همچنین 28 و 29 اسفند نیز اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه روزهای جمعه مراجعه پرحجمی را به بازار و مراکز خرید از جمله امین‌الملک، امامزاده حسن، تجریش، افسریه و بسیج شاهدیم، ادامه داد: با پیش‌بینی کامل نیروهای انسانی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که مردم خرید شب عید خوبی را پیش رو داشته باشند؛ البته در پاره‌ای از مواقع معابر به صورت فوق‌اشباع درخواهد آمد، به ویژه در بازار، مولوی، قیام، شوش و صاحب‌جمع که مجبوریم برای دقایقی محدودیت‌هایی را قائل شویم تا بتوانیم به روان‌سازی تردد کمک کنیم.

سردار حسینی با اشاره به تمهیدات ترافیکی برای سال اینده نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا طرح زوج و فرد طرح ترافیک در تمامی معابر شهر از روز اول فروردین ماه سال 94 تا چهاردهم فروردین ماه اجرا نشود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز