خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هوافضای ایران:

نیازمند ایجاد یک شورای برنامه‌ریزی برای صنعت هوایی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۴۱۲

رئیس انجمن هوافضای ایران با تشکر از اهتمام رئیس جمهور برای سر وسامان دادن به سازمان فضایی اظهار داشت: ایجاد یک شورای برنامه‌ریزی در حوزه صنعت هوایی و حمل و نقل هوایی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدر رئیس انجمن هوافضای ایران در چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران گفت: انجمن هوافضا دارای 500 عضو نمادی است و بیش از 15 دانشگاه در کشور با گرایش هوافضا مشغول به فعالیت هستند که دانشیار تربیت می‌کنند. این فارغ‌التحصیلان تاکنون دستاوردهایی داشتند که موجب افتخارات ما بوده و باید از این دستاوردها برای رسیدن به هدف دور در مجامع علمی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: دستاوردهایی که در حوزه فضایی حاصل شده به کمک دانشگاه‌ها،  مراکز تحقیقاتی و در تمامی سازمان‌ها بوده و نشان‌دهنده آن است که انجام پروژه‌های کلان در کشور نیازمند ساختارهای کلان نیست بلکه به مجموعه‌های متمرکز شبکه‌های توانا نیاز داریم.

رئیس انجمن هوافضای ایران ادامه داد: از رئیس جمهور برای سروسامان دادن به بخش سازمان فضایی و تجهیزات جدیدی که برنامه‌ریزی شده تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده شاهد فعال شدن دانشگاه‌ها در حوزه فضایی باشیم.

صدر اضافه کرد: تاکنون فعالیت‌های زیادی در حوزه فضایی انجام شده، اما این فعالیت‌ها می‌تواند در تربیت آموزش نیروهای انسانی رسوخ کند و امیدوارم در سیاست‌گذاری‌های آینده شاهد این برنامه‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه حمل و نقل هوایی و صنعت هوایی در کشور گفت: همیشه صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی در حاشیه قرار می‌گرفته و ما می‌خواهیم که روزی شاهد ایجاد یک شورای برنامه‌ریزی در حوزه حمل و نقل هوایی باشیم و اختیارات لازم در این بخش ایجاد شود که انشاالله اگر تحریم‌ها برداشته شود ما می‌توانیم از موقعیت‌های لازم برخوردار شویم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز