خبرگزاری کار ایران

سازش دوطایفه در سیستان وبلوچستان با وساطت نماینده روحانی

کد خبر : ۲۵۹۱۳۱

منابع خبری ایلنا در استان سیستان و بلوچستان می‌گویند؛ اعضای دو طایفه «مارندگانی» و «جمشید زهی» (ایرندگانی) پس از نزدیک به یک دهه اختلاف و تنش با وساطت نماینده رئیس‌جمهور سازش کردند.

براساس اطلاعاتی که از سوی فعالان اجتماعی استان سیستان و بلوچستان در اختیار خبرنگار ایلنا قرار گرفته است؛ در جلسه صلح و سازشی که روز جمعه (۱۵ اسفند ماه) در محل حوزه علمیه «حقانیه» ایرانشهر برگزار شد؛ تنش و اختلافی که از یک دهه پیش میان اعضای دو طایفه مارندگانی و جمشید‌زهی به وجود آمده بود،  خاتمه یافت.

به گفته منابع ایلنا، در سال ۸۳ در جریان وقوع یک مورد اختلاف که میان اعضای این دو طایفه به وجود آمده بود، یکی از اعضای طایفه مارندگانی کشته و در مقابل یکی از اعضای طایفه جمشید زهی به جرم قتل وی زندانی شده بود که در ‌‌نهایت با سازشی که صورت گرفت؛ خانواده مقتول در برابر دریافت خسارت با آزادی فرد متهم به قتل موافقت کردند.

این جلسه سازش و آشتی با مشارکت فرمانداری و دادستانی شهرستان ایرانشهر و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و پیگیری معتمدان محلی برگذار شده است و به گفته فعالان مدنی استان سیستان و بلوچستان احتمال برگزاری چنین جلسات سازشی برای موارد مشابه نیز وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز