خبرگزاری کار ایران

کاندیدای انتخابات شورایاری‌ها:

مشارکت افراد در محلات باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۵۵۰

کاندیدای انتخابات شورایاری‌ها محله شریعتی جنوبی با اشاره به لزوم مشارکت افراد در محلات گفت: مشارکت اجتماعی شهروندان در حوزه شهری باید افزایش پیدا کند.

محسن وثوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره مهم‌ترین برنامه‌هایش در شورایاری‌ها گفت: مهم‌ترین اقدامی که باید در محلات انجام شود، تلاش برای کسب مشارکت حداکثری شهروندان محله در امور شهری و زیست محیطی است، چرا که با حضور شهروندان مشارکت اجتماعی آن‌ها در تمامی حوزه‌های شهری افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: به طور مثال بعد از اینکه افراد در محله خود احساس مسئولیت کردند، در تمام مشکلات شهری اعم از مدیریت زباله، مدیریت محلات، مدیریت رفتارهای اجتماعی و شهرنشینی، مشارکت در ایجاد فضای سبز، مشارکت در حل معضل پارکینگ محلات نیز همکاری خواهند کرد.

وثوقی با تاکیدبراینکه مسائلی از قبیل ساخت و سازهای بی‌رویه در شهر‌ها، معضلات زیادی را برای ساکنان آنان ایجاد کرده است، افزود: یکی از کوچک‌ترین این معضلات مساله پارکینگ است، متاسفانه برخی افراد در ساخت و ساز‌ها پارکینگ ساختمان خود را به محل مسکونی یا تجاری تبدیل کرده‌اند که وضعیت ترافیک شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته خود شهرداری هم در این میان مقصر است، چرا که نظارت مناسبی بر این موضوع نداشته است.

این کاندیدای انتخابات شورایاری افزود: یکی از اقداماتی که مورد توجه من قرار گرفته، حل معضل پارکینگ است. همچنین توسعه فضای فرهنگی و ورزشی نیز در محلات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در تشریح نقاط ضعف دوره‌های پیشین شورایاری گفت: در دوره‌های پیشین گاهی شهرداری به عنوان یک ابزار از شورایاری‌ها که یک نهاد اجتماعی است استفاده کرده و نیز شاهد این بودیم که برخی شورایاران وارد مسائل سیاسی شده و فضای شورایاری‌ را سیاست زده کردند.

وثوقی با تاکید بر اینکه این مساله با قوانین متفاوت است، گفت: قوانین بر این تاکید دارند که شهرداری، شورای شهر و شورایاری‌ها باید از فضای سیاسی و مسائل سیاسی به دور باشند و خدمات اجتماعی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ورود شورایار‌ها به مسائل سیاسی، سبب افزایش مشکلات اجتماعی و مسائل حاشیه‌ای همچون رانت‌خواری خواهد شد. از این رو باید درباره این مساله نگاه عمیق‌تری داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز