خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

مشارکت باید در مفهوم واقعی خود گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۴۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشارکت باید در مفهوم واقعی خود گسترش یابد و فعالیت ها را براین اساس پی ریزی کنیم.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در مراسم افتتاح بخش مراقبت های ویژه قلب نوزادان که در مرکز طبی کودکان امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت:  تمام تلاش خود را کردیم که طرح سلامت به سلامت به نتیجه برسد.

ربیعی  تصریح کرد: باید در مسئله سلامت به سمت پیشگیری برویم و اجازه ندهیم از این پس کودکی ناقص بدنیا بیاید. اجرای طرح امنیت غذایی توجهی به کودکان و زنان دچار سوء تغذیه در راستای ارتقا سلامت کودک و مادر بوده است.

وی گفت: متواضعانه اعلام می کنم رفاه حق مردم است؛ تلاشها برای ایجاد رفاه هنوز کافی نیست اما خوشبختانه دولت یازدهم درک درستی از برقراری رفاه داشته است و گامهای مهمی که در حذف فرانشیز برخی از داروها، طراحی دفترچه برای بیماران خاص انجام داده تلاشهایی در برقرار رفاه بوده است. هرچند که تلاشها کافی نیست اما دولت یازدهم با درک درست در این جهت حرکت کرد.

وی توضیح داد: امروز نگهداری از فرزندان بهزیستی در حال کاهش است زیرا خانوارها به واسطه کمک هایی که از سوی سازمان بهزیستی دریافت می کنند خود از کودکان دارای مشکل خود مراقبت می کنند.

وی در پایان اظهار داشت: انسانیت مفهومی است که به تلاشهایی بستگی دارد که برای کاهش رنج انجام می شود.

ربیعی افزود: دولت فروتن دولتی است که به نادانسته های خود آگاه است و به دیگران با احترام می نگرد و جامعه مدنی را برای همیاری در کنار خود می طلبد.

وی با اشاره به نقش خیرین در جامعه، گفت: هر اقدامی که از سوی نهادهای مدنی برای بهبود بیماران و کاستن از آلام آنها صورت گیرد، ستودنی است.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای موسسه زنجیره امید و به طور ویژه ایجاد 15 تخت در بخش مراقبت های ویژه برای نوزادان مبتلا به بیماری قلب در مرکز طبی کودکان، اظهار داشت: زمانی که اقداماتی سازنده و مثبت برای کودکان انجام می شود جنبه عاطفی این اقدامات برجسته تر می شود و بسیار قابل احترام است.

وی در خصوص موسسه خیریه زنجیره امید نیز گفت: فعالیت موسساتی نظیر خیریه امید نتیجه رویکرد دولت فروتن است که نهادهای مدنی را به صحنه می آورد.

ربیعی یادآور شد: بخوبی آگاه هستیم که در برخی موارد جامعه مدنی قوی تر است ومن به عنوان یک عضو از دولت یازدهم دست یاری به سوی همه جریانهای اجتماعی، حرکتهای فردی و نهادهای مدنی دراز می کنم تا بتوانیم برای افرادی که براثر برنامه ریزی های نادرست و یا حادثه دچار آسیب شده اند را چاره اندیشی کنیم تا افراد یادشده بتوانند از یک زندگی طبیعی برخوردار شوند.

وی معتقد است: در جامعه ایران برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی همواره روحیه خیرخواهی وجود داشته و این موضوع در رفتارهای سنتی جامعه به انحاء گوناگون موج می زند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع مشارکت اجتماعی، گفت: مشارکت فقط بر مفهوم سیاسی نظیر شرکت در انتخابات دلالت نمی کند بلکه مشارکت به معنای حضور مردم در صحنه های اجتماعی است که بتوانند در کنار دولت گام بردارند.

وی تاکید کرد: امروز نیاز به بسط مفهوم مشارکت داریم. مشارکت را باید در قالب سازمان دادن در همه امور گسترش دهیم. دولت فروتن باید در این جهت حرکت کند در دولت فروتن همه آحاد جامعه در امر خیر و بهتر زندگی کردن مشارکت می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید دولتی فروتن است زیرا به ناهمواری ها آگاه است و برای هموار کردن زندگی آحاد جامعه تلاش می کند.

وی تاکید کرد: مشارکت باید در مفهوم واقعی خود گسترش یابد و فعالیت ها را براین اساس پی ریزی کنیم.

به گفته وزیر کار، به ایجاد امید بیشتر برای ایران و ایرانیان نیاز داریم، هرچند متاسفانه برخی با اعلام اینکه فردا بدتر از امروز خواهد بود در صدد هستند بذر ناامیدی را در جامعه افزایش دهند در حالی که آینده ایران با تلاش مصلحان اجتماعی بهتر از امروز خواهد بود.

وی گفت: آینده روشن است و زندگی برای مردم هر روز بهتر از روز قبل خواهد شد.

وی وظیفه دولت را باغبانی عنوان کرد و گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون دولت در حال بررسی است که براساس آن دولت بخشی از مسئولیت ها را به برخی از نهادها واگذار می کند و بزودی این لایحه به مجلس می رود.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز