خبرگزاری کار ایران

در ایام نوروز انجام می‌شود:

توزیع صد هزار تهران کارت در ایستگاه‌های مترو

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۶۵۲

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به آنکه خانواده مهمترین رکن جامعه است برنامه‌های ستاد استقبال از بهار شهرداری تهران خانواده محور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران  با بیان اینکه ستاد برگزاری بهار فاطمی در رصدخانه تهران واقع در برج میلاد مستقر می‌شود، گفت:  در جهت ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست کاشت 5 میلیون اصله درخت را آغاز کرده‌ایم، به صورتی که مردم با سامانه 137 شهرداری تهران تماس گرفته و نقاطی را که نیازمند کاشت درخت است، اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به آنکه هفت‌سین فاطمی امسال زینت‌بخش خیابان و میادین تهران خواهد شد، گفت: همچنین هفت سین شهدا در جبهه‌های جنگ طراحی و اکران خواهد شد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایجاد یکپارچگی و انسجام در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: تمام سازمان‌ها و نهادهای شهرداری به صورت یکپارچه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را اجرا می‌کنند.

امرودی ادامه داد: همچنین فروشگاه شهروند 15 تا 60 درصد تخفیف در نظر گرفته تا مردم بتوانند نیازهای خود را به صورت ارزان‌تر تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی ما برای عموم مردم است تا بتوانند با حداقل هزینه، حداکثر استفاده را از امکانات موجود ببرند، گفت: شعار شهرداری کم کردن فاصله جنوب و شمال تهران است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این سازمان تبلیغات محیطی در تمام فضاهای شهری است.

امرودی با بیان اینکه تهران میزبان تعداد زیادی از مردم کشور است، گفت: امسال جشنواره هفته‌های اقوام را برگزار می‌کنیم که نشانگر وحدت در سراسر کشور است.

معاونت فرهنگی  و اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: امسال برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در 122 نقطه از شهر تهران را با همکاری هیات‌های مذهبی در نظر گرفتیم که در این ایستگاه‌ها محصولات فرهنگی توضیح خواهد شد.

امرودی افزود: 500 هزار محصول فرهنگی شامل کتاب، کتاب صوتی، لوح فشرده صوتی و تصویری از 25 اسفند توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای 5 سوگواره در پنج پهنه شهر تهران که از 23 اسفند تا 6 فروردین ماه انجام خواهد شد گفت: حمایت از تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در هزار برنامه مذهبی از دیگر برنامه‌های ستاد بهار فاطمی است.

امرودی به استقرار ایستگاه استقبال و بدرقه میهمانان نوروزی در 5 ایستگاه  خبر داد و گفت: قصد داریم 22 بوستان را آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی کنیم.

امرودی در خصوص برنامه‌های نوروزی این ستاد گفت: در سال گذشته 36 هزار نفر از تورهای گردشگری ما استفاده کردند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم 70 هزا رنفر از این تورها استفاده کنند. همچنین در سال گذشته 12 تا 14 میلیون نفر درگیر حوزه گردشگری بودند که این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

امرودی اضافه کرد: در حال حاضر 16 مسیر گردشگری وجود دارد که 6 تور یک روزه و 11 تور به صورت نیم روزه هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 4 نوع گردشگری مذهبی ، طبیعت‌گردی ، تاریخی و تفریحی در نظر گرفته بودیم اظهار کرد: امسال دو عنوان گردشگری شهری و گردشگری انقلاب به انواع گردشگری افزوده شدند.

وی در ادامه گفت: صد هزار تهران کارت در ایستگاه‌های مترو با قیمت هزار تومان توزیع می‌شود و همچنین یک میلیون پکیج فرهنگی نیز در سطح شهر توزیع خواهد شد.

امرودی در خصوص توسعه فضای سبز تهران گفت: امسال فضای سبز ما در محدوده کمربندی 66 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و هر شهروند 15.5 متر سرانه فضای سبز دارد.

وی ادامه داد: ده روز نمایشگاه تولید ملی خواهیم داشت که از روزگذشته به مدت ده روز راه‌اندازی شده و 300 برند و عنوان کالا در آن شرکت کرده‌اند.

امرودی افزود: محصولات این نمایشگاه توسط بانوان تولید شده و این نمایشگاه در بوستان گفت و گو برپاشده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های نوروزی این سازمان برای نیازمندان گفت: در حال حاضر در سطح شهر تهران افرادی داریم که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ندارند اما نیاز به رسیدگی دارند.

امرودی عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم تا از طریق کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان رفاه و مشارکت های مردمی شهرداری تهران به نیازمندان کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز