خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دانشگاه شیراز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

واگذاری اراضی دانشگاه شیراز عقلانی نیست/ قول مساعد وزیر علوم برای پیگیری موضوع

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۸۴

قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صلاح و عقلانی نیست.

علی اکبر صفوی قائم  مقام دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: براساس توافقنامه‌ای که مورد تایید هیات دولت در دهه 60 بوده و همچنین براساس آخرین ابلاغیه دو وزیر بهداشت و علوم، به دانشگاهها اعلام شد که مجموعه علوم پزشکی باید از دانشگاههای جامع جدا شوند و به بدنه بهداشت و درمان بپیوندند.

وی افزود: در آن زمان یک توافقنامه صورت گرفت که به طور واضح تمام امکانات دانشگاهها را از مجموعه علوم پزشکی جدا کرده است. مجمو عه علوم پزشکی شیراز تنها یک دانشکده از هشت دانشکده شیراز است ومابقی دانشکده‌ها برای دانشگاه شیراز محسوب می‌شوند.

صفوی خاطرنشان کرد: بنابرین تکلیف روشن بوده اما در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی ادعا می‌کند که حدود 40 هکتار از اراضی دانشگاه شیراز باید به آنها واگذار شود، در حالی که در این 40 هکتار ساختمانهایی در حال ساخت است که ساخت آن ها تا 60 درصد پیشروی کرده است.

قائم مقام دانشگاه شیراز ادامه داد: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی بعد از سه دهه با بهانه جویی می خواهد، زمینهای بیشتری از دانشگاه بگیرد.

صفوی اظهار داشت: نکته دوم این است که مسئولان دانشکده علوم پزشکی یک ادعایی  را متاسفانه به کرات اظهار می‌کنند که این زمینها وقف است. در حالی که این موضوع کذب محض است وما تمام مستندات را در اختیار داریم. حتی در نامه معاون حقوقی رئیس جمهور که برای یک ماه اخیر است به صراحت اعلام شده این زمینها به نام دولت است و سند شش دانگ دارد.

وی ادامه داد: نکته سوم اینکه در طول ده سال گذشته چندین مصوبه هیات وزیران را داریم که در آن خواسته شده، ساختمانهای پراکنده دانشگاه شیراز در سطح شهر، در مجموعه پردیس ارم (کوی اصلی دانشگاه) تجمیع شود.

قائم مقام دانشگاه شیراز ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه شیراز اقدام به ساخت ساختمان‌های جدید کرده و وام های میلیاردی گرفته و در حال انتقال ساختمان‌های پراکنده به دانشگاه است.

صفوی تصریح کرد: اگر بخواهیم ذره‌ای از اراضی دانشگاه را واگذار کنیم، یعنی کل طرح‌های کارشناسی شده 10 سال گذشته عملا به هوا می رود.

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه ساعاتی پیش با وزیر علوم در خصوص این موضوع جلسه‌ای داشتیم، گفت: امروز تمامی مستندات را به وزیر نشان دادیم و وی بلافاصله با برخی از اعضای هیات دولت تماس گرفت و این موضوع را مطرح کردند.

وی ادامه داد: وزیر بر این باور است که مستندات واضح است و شبهه‌ای در آن وجود ندارد و واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به صلاح و عقلانی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز