خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شنوایی‌شناسان:

هیچ سمعکی با برند چینی مورد تایید نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۵۸۶

دبیر انجمن شنوایی‌شناسان گفت: بیمه‌گر‌ها رقم‌های ناچیزی از مبلغ سمعک را به بیمار پردخت می‌کنند که از صد هزار تومان تا پرداخت نیمی از قیمت سمعک را شامل می‌شود. اما سازمان های بیمه گر باید این هزینه را طبق قیمت گران این پروتز درمانی پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کرمی در نشست خبری جامعه شنوایی‌شناسان ایران درباره پوشش بیمه سمعک،به عنوان یکی از مهمترن ابزا‌های درمانی بیماران کم‌شنوا، گفت: در کشور پوشش بیمه‌ای سمعک کم است گرچه امکان ارائه سمعک در بیمارستان ها و بخش خصوصی توسط متخصصین فراهم است.

وی تاکید کرد: نحوه پرداخت بیمه‌ها رقم‌های ناچیزی را شامل می‌شود که از صد هزار تومان تا پرداخت نیمی از سمعک را شامل می‌شود اما سازمان های بیمه گر باید این هزینه را طبق قیمت گران این پروتز درمانی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق مدل سمعک، قیمت آن از 600 هزار آغاز و تا سقف 6 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، گفت: سمعک‌هایی که در کشور استفاده می‌شود بیشتر از برندهای اروپایی هستند چرا که از نظر کیفیت این تولیدات کیفیت بالاتری دارند.

کرمی افزود: در کلینیک‌های شنوایی هیچ سمعکی با برند چینی مورد تایید نیست و تجویز نمی‌شود، چرا که آنقدر کیفیت آن پایین است که قابل مقایسه با برندهای مطرح نیست. به همین دلیل سمعک‌های چینی در کلینیک‌های علمی تجویز نمی‌شود اما در بازارهای غیرعلمی عرضه می‌شود.

دبیر انجمن شنوایی‌شناسان با تاکید بر اینکه تولید سمعک در ایران صرفه اقتصادی ندارد، گفت: هر کم‌شنوایی اگر با دارودرمانی بیماری‌اش قابل درمان نباشد نیازمند سمعک است.

کرمی درباره هزینه آزمایش‌ها و ویزیت اولیه بیمار توسط پزشک، گفت: برای تشخیص این بیماری  مبلغی حدود 30 تا 65 هزار تومان هزینه پزشک باید پراخت شود، در همه بیمارستان‌ها نیز پزشکان متخصص حضور دارند که فرانشیز مصوب دولت را مورد توجه قرار می‌دهند و بیمار همان مبلغ را  پرداخت‌ می‌کند.

همچنین ‌فرزام جنابی در این نشست خبری در تشریح چگونگی تشکیل این جامعه گفت: جامعه شنوایی‌شناسان ایران در سال ۵۳ برای اولین بار تاسیس و در سال ۷۱ در ادامه فعالیت آن دو انجمن شنوایی‌شناسان ایران و انجمن علمی شنوایی‌شناسان ایران تاسیس شد.

وی افزود: با توجه به نیاز جامعه، این دو انجمن با یکدیگر ادغام شدند و کارگروه جامعه‌شناسی ایران را تشکیل دادند. هدف از تشکیل این کارگروه این است که جامعه امروز جایگاه شنوایی‌شناسان را بداند و هویت آن را بشناسد چرا که ما امروز در جامعه در سطوح دکترا نیز شنوایی‌شناس داریم و علم شنوایی در دنیا شناخته شده است.

جنابی گفت: هدف ما این است که مواردی از اختلالات شنوایی که جامعه بیشتر درگیر آن می‌شود به مردم بشناسانیم و اطلاعات لازم را در این زمینه به مردم بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز